Verstandig om te lopen?

Bespreek hier welke hardloopwedstrijden je wilt gaan lopen of hebt gelopen
Plaats reactie
joost

Verstandig om te lopen?

Bericht door joost » 13 apr 2017 18:52

Goedenavond lopers,

De afgelopen maanden heb ik hard getraind om mijn eerste marathon in Rotterdam te lopen.
4 maanden training zonder noemenswaardige blessures. Ik had dan ook het idee dat ik er klaar voor was. Helaas heb ik afgelopen zondag bij 29 KM moeten afhaken in Rotterdam. Ik kon gewoon niet meer. Nu kwam ik er achter dat ik een griepje onder de leden had, waardoor het niet is gelukt. Daar heb ik nu ook nog een beetje de nasleep van (veel hoesten, niezen en zere borst van hoesten).

Omdat ik verwacht met 1-2 dagen wel weer van de griepverschijnselen af te zijn vroeg ik mij af of ik in Enschede 23 april de marathon zou kunnen herkansen? Naar mijn idee heb ik in principe voldoende getraind, maar ik heb twee vraagtekens:

1: zal ik voldoende duurloop in de benen hebben (3 weken voor Rotterdam was de laatste) ik heb natuurlijk in Rotterdam nog wel 29 km gelopen?

2: ben ik niet te veel verzwakt door griep en minder training in de laatste weken?

Iemand hier ervaring mee of advies in? alvast bedankt.

Groeten,

Joost

Hans

Re: Verstandig om te lopen?

Bericht door Hans » 15 apr 2017 14:07

Bij voldoende herstel na de griep zou het volgens mij kunnen. Sluimert het nog steeds dan zou ik het er niet op gokken. De omstandigheden in Rotterdam waren ook niet ideaal door de plotse warmere temperatuur dan de weken daarvoor. Succes in ieder geval.

Mirkku

Bericht door Mirkku » 20 mei 2017 12:07

Wat heb je uiteindelijk gedaan?

Hans

Bericht door Hans » 24 mei 2017 11:43

Ik ben ook wel benieuwd maar ik zie hier helaas vaak mensen komen met een probleem maar naderhand niet meer de oplossing of in dit geval wat hij gedaan heeft :)

Plaats reactie