Nieuwe schoenen, na 1x direct blaren. Verkeerde schoenen?

Wat moet je weten als beginnend hardloper of deel hier je vragen
Plaats reactie
Sebastian

Nieuwe schoenen, na 1x direct blaren. Verkeerde schoenen?

Bericht door Sebastian » 29 aug 2016 13:16

Beste forumleden,

Sinds kort heb ik het advies van de sportarts gekregen om mijn duurloopconditie te verbeteren. Hiervoor is joggen/hardlopen het beste optie.

Nu heb ik hier speciaal nieuwe schoenen voor gekocht (Asics Gel Pulse 8), maar na een rondje Rijkerswoerdseplassen (Arnhem) heb ik direct blaren gelopen. Maat zou goed moeten zijn (duim tussen grote teen en neus van de schoen), maar blaren op de hiel.

Is dit iets om doorheen te bijten, of heb ik echt verkeerde schoenen gekocht...? Graag advies hiervoor, want dit maakt hardlopen er voor mij niet fijner op.

Groet,

Sebastian.

Runner

Re: Nieuwe schoenen, na 1x direct blaren. Verkeerde schoenen

Bericht door Runner » 25 sep 2016 12:15

Misschien schuiven de schoenen te veel? Een blaar ontstaat volgens mij alleen bij wrijving en ik heb wel eens heel dunne sokken gehad die ook nog eens glad waren, resultaat was makkelijk schuiven in de schoenen en blaren. Het kan ook een beetje wennen zijn want mijn laatste aankoop met schoenen was de eerste weken ellende maar een schoen wordt ook nog wat flexibeler als je die vaker gebruikt. Het is nu een aantal weken later met jouw schoenen en heb je ze terug gebracht of probeer je het gewoon verder met deze schoenen?

ps. Rondje Rijkerswoerdse plassen was tot een aantal jaren geleden de plek waar ik wekelijks een aantal rondjes liep :D

Plaats reactie