Hoe heb jij de laatste keer getraind?

Bespreek hier je trainingen
Hans

Re: Hoe heb jij de laatste keer getraind?

Bericht door Hans » 16 jan 2018 15:23

Ik blijf bij het beperkt trainen en het bevalt mij wel. Einde van de ochtend heb ik ruim een half uur een rondje gelopen net tussen de winterse buien door, lang leve buienradar!

sjors078

Bericht door sjors078 » 16 jan 2018 16:15

lang leven buienradar? hier komen we later wel op terug :lol:
maar mooi dat je lekker bezig bent en tevreden bent met wat je doet!
dat is het belangrijkste.

ik ben ook nog steeds lekker in de weer, lekker kilometers maken!
afgelopen periode een aantal social trails gedaan en met vrienden gelopen.
eigenlijk had ik vanmiddag een rondje willen doen maar ik hoop dan wel dat het droog is, moet eerst nog met de fiets terug, 3x nat is mij te veel op 1 dag.

Runner

Bericht door Runner » 18 jan 2018 09:08

Buienradar had mij gisteren mooi beet. Vroeg in de ochtend was er nogal veel neerslag en ik dacht tussen de buien door te kunnen lopen. Nog geen 500 meter van huis zat ik in een lichte sneeuwbui maar zo slecht was het nog niet eens en het duurde hooguit 5 minuten. Uiteindelijk liep ik 'slechts' 5km en probeer het lopen nu zeker op te pakken voor tweemaal per week en straks in de lente verder uitbouwen.

Runner

Bericht door Runner » 21 jan 2018 21:06

Vandaag exact hetzelfde rondje als van de week gelopen. Ik merk duidelijk hoe makkelijk ik het weer op pak en ook met de hartslag is het te merken. Iets sneller maar wel met 7 hartslagen per minuut minder. Ik ga het denk ik nog leuk vinden om die data te gaan volgen.

sjors078

Bericht door sjors078 » 22 jan 2018 08:10

ik zet alles in een excel, lekker makkelijk :lol:
datum-afstand-tijd-snelheid-hr-schoen.
zo kun je makkelijk en snel zien wat je tijd of hartslag was op een bepaalde afstand en kan je die vergelijken.

zaterdagochtend een rondje gelopen van 90min, al een weekje niet echt fit maar ook niet ziek genoeg om thuis te blijven, dus een langzame duurloop gedaan welke goed voelde.
zondag naar Rotterdam gereden en even een aantal hoogtemeters gepakt, genieten met dat zonnetje erbij ookal was het maar voor even.

Runner

Bericht door Runner » 25 jan 2018 14:18

Ik hield ook veel bij in Excel maar probeer het nu met de software dat bij het horloge hoort. Overzichtelijk is de app van TomTom niet want ik wil liever bijvoorbeeld alleen de trainingen zien dan soms er wat anders tussen zoals fitnessleeftijf of gewicht.

Gisteren heb ik een rondje van 8km gelopen en het tempo lag al hoger dan de kortere rondjes die ik in de weken ervoor liep. Ik probeerde vooral op mijn houding te letten en niet al te veel laten afleiden door te langzaam of te snel lopen. Ik verbaas me dat ik het makkelijk kan oppakken en hoop nu weer eens door te kunnen pakken en misschien vanaf de zomer weer eens een hardloopwedstrijd te lopen.

sjors078

Bericht door sjors078 » 29 jan 2018 07:58

vrijdag liep ik de dutch ultra coast run at night, van den helder naar Castricum over het strand en in het donker.
ik had al eens vaker in het donker gelopen maar nu was de start pas om 2200h, en dat was te merken na een tijdje lopen.
ik kijk zo min mogelijk op mijn horloge en had hierdoor af en toe het idee dat ik bijna stil stond en een beetje links/rechts zwabberde.
helaas heb ik nog een tijdje last gehad van mijn maag waardoor ik in een dip zat maar, gelukkig ging dit over en heb ik de race naar tevredenheid kunnen uitlopen!
weer een super gave en (mentaal) zware ervaring erbij.

zondag een rustig herstel loopje gedaan met nog geen 10kmh, het zonnetje scheen en er stond bijna geen wind, dat was genieten!
natuurlijk was het super druk met hardlopers buiten.

Runner

Bericht door Runner » 04 feb 2018 20:57

Vanochtend iets meer dan 5km gelopen al hoopte ik op meer. Al na 1km had ik door dat mijn verkoudheid toch teveel invloed had op de inspanning. De volgende keer weer een afstand richting de 10km :)

sjors078

Bericht door sjors078 » 05 feb 2018 07:42

lopen met verkoudheid is nooit prettig, veel mensen raden het ook af, het zou niet goed zijn (maar ook ik ga gewoon een beetje gesnotter naar buiten).
zaterdag liep ik last mintute 25km in oud-beijerland.
het zou 6 graden worden en vanaf 1500h kans op regen, dan zou ik alweer binnen zijn, dus korte broek :D en wat was dat lekker!
tot het na 11km begon te regenen, en die regen werd hagel en sneeuw.... oke hier doe je niks aan en je moet ook gewoon verder, er is geen keus.
op de finish hele koude handen maar weer een leuk loopje gehad, niks bijzonders lekker klein loopje maar leuke vrijwilligers en ook veel en goed georganiseerd.

zondag een survival run in genderingen, flinke bak wind en lekker door drassige wiellanden, halverwege in het water terecht gekomen en toen ging het snel neerwaards, gevoellose handen en dan moeten klimmen en doen :lol:
toch mijn bandje kunnen behouden (alles gehaald) snel droge en warme kleding aan en terug kijken op een leuke dag.
s'avonds begon ik wel te merken dat het lopen in volle wind in natte kleding een aanslag op je lichaam is, strakke benen wat best wel eens kan resulteren in spierpijn.

sjors078

Bericht door sjors078 » 09 feb 2018 08:15

vanochtend weer eens lopend naar het werk dit had ik al vaker gedaan maar afgelopen tijd alleen de fiets.
gister al de kleren meegenomen zodat ik die niet hoef mee te nemen tijdens het lopen.
vanochtend lekker relaxed gelopen, niks geen haast, wat je later bent werk je langer door.
bij aankomst een lekkere warme douche en laat de dag maar beginnen.
vanmiddag naar huis kijken of ik zin heb in een extra stukje.

Plaats reactie