Goedkope hardloopkleding kopen

Deel hier ervaringen over kleding zoals schoenen, tights, sokken, etc. of laat hier aanbiedingen weten
Runninggirl

Re: Goedkope hardloopkleding kopen

Bericht door Runninggirl » 11 aug 2015 08:51

Ik heb ongeveer dezelfde instelling en schoenen vind ik toch wat belangrijker dan een shirt of broek. Volgende keer zal ik ze toch eens gaan passen en heel misschien voor die prijs kopen maar dan meer om binnenshuis te proberen en misschien bij goed bevallen het aandurven :oops:

Hans

Bericht door Hans » 19 aug 2015 18:34

Qua gevoel durf ik het ook niet aan en dan bedoel ik voorgevoel want misschien is het helemaal niet zo slecht. Bekijk het eens van een andere kant, wat zijn de productiekosten van een paar hardloopschoenen? Die kunnen nooit erg hoog zijn maar de bekende merken hebben vooral veel kosten voor marketing en onderzoek. Die kosten worden verhaald op de kopers van de hardloopschoenen en Decathlon maakt geen reclame voor hun hardloopschoenen dus in ieder geval geen kosten voor marketing.

Davy K9

Bericht door Davy K9 » 21 sep 2015 08:02

als beginnend loper heb ik alles in Decathlon gekocht en ik best tevreden ook over de kennis van het personeel.
ik merk nu wel na enkele maanden dat de schoenen niet van de beste kwaliteit zijn. Dus binnenkort eens een bezoekje plannen aan runnerslab.

Runner

Bericht door Runner » 03 nov 2015 20:53

Toevallig zag ik gisteravond een reportage van Radar over hardloopschoenen, het advies dat gegeven wordt en het verschil tussen een dure of goedkope schoenen. Eigenlijk was er volgens mij geen groot verschil tussen de schoenen en ik ben van mening dat het vooral tussen de oren zit, ook bij mij :)

Andre

Bericht door Andre » 06 dec 2015 18:35

Ik heb het dit weekend aangedurfd, en een paar Kalenji schoenen gekocht. Ik heb lichte overpronatie én wat heupklachten gehad, waarbij niet zeker is of het één echt met het ander te maken heeft/had. Ik had een neutrale schoen, maar wilde dus aan een pronatie model. Beetje pronatieschoen van de gevestigde merken kost zomaar ver boven de 100 euro, en aangezien ik geen enkele garantie heb dat ik met die dure schoenen dan ook van mijn klachten af zou zijn, vond ik nogal een risico.
Dit weekend toevallig in de Decathlon geweest, en zag daar de Kalenji pronatie schoen (Kiprun LD Pronation). Die is voor Kalenji begrippen duur (richting de 100 euro), maar dus uitgerekend sinds dit weekend een heel stuk goedkoper geworden (ik denk dat ie ruimte moet maken voor 2016 model of zo).
Heb verschillende modellen aangehad (ook duurdere Asics e.d.), maar bij de korte runs in de winkel vond ik de betreffende Kalenji's gewoon het prettigst, ik voelde en zag daarbij ook de gewenste correctie van de voet. Dus de gok toch maar gewaagd, en vanmiddag mijn eerste rondje buiten ermee gedaan.
Eerste indruk is zeer positief: Nergens last van gehad, héérlijk gelopen en merkte ook duidelijk dat mijn enkelzwik opeens weg was. Het is nu afwachten hoe de reactie later vandaag/morgen is, en hoe de schoen (en mijn heup) zich op langere termijn houdt. Wordt vervolgd.

Runner

Bericht door Runner » 12 dec 2015 15:30

Interessant om te lezen en ik ben benieuwd hoe de schoenen bevallen na een aantal weken of maanden. Zijn het allround schoenen of meer gericht op trainen? Ik zal binnen enkele weken weer eens een Decathlon bezoeken en eens kijken naar het model :)

Sonya de Vries

Bericht door Sonya de Vries » 02 mar 2016 18:32

Er komt een Decathlon bij mij in de stad, ze zijn al druk bezig met verbouwen maar ik ben heel nieuwsgierig en zal ook zeker wat koopjes gaan doen :)

Runner

Bericht door Runner » 04 mar 2016 23:36

Toevallig hier ook of het gaat om dezelfde Decathlon :P maar ik durf nog geen Kalenji hardloopschoenen aan, ik hoopte op Andre met een ervaring erover maar verder ken ik niemand die van Kalenji schoenen heeft. De kleding is voor mij geen obstakel of het van een 'B-merk' is want volgens mij is daar niet meer zoveel verschil in met de A-merken.

RunningAstrid

Bericht door RunningAstrid » 08 mar 2016 10:47

Misschien is het interessant om na te gaan waar de kosten van een hardloopschoen uit bestaan. Ik denk dat bij merkschoenen wel meer dan 50% naar marketing gaat, natuurlijk een deel ontwikkelingskosten en hoeveel zou de winstmarge zijn?

Andre

Bericht door Andre » 11 mar 2016 11:31

Runner schreef:...ik hoopte op Andre met een ervaring erover maar verder ken ik niemand die van Kalenji schoenen heeft.
Bij deze dan ;)
Inmiddels ruim drie maanden lopen op Kalenji's verder:
Schoenen bevallen me nog steeds goed. Zitten comfortabel, ik loop er lekker op. Het enkelzwikken is echt verleden tijd, is me op de Kalenji's geen enkele keer meer gebeurd.
Mijn probleem met de harde/ongewillige spieren in mijn linkerheup zijn helaas niet helemaal opgelost door het schoeisel, maar daarvan twijfelde ik al of de oorzaak daar ook lag.
Maar wat betreft de schoenen, mijn volgende paar zouden zomaar weer Kalenji's kunnen zijn (al dacht ik dat ze momenteel geen specifieke anti-pronatie schoen in het assortiment hebben), het merk zal mij er in ieder geval niet van weerhouden.

Plaats reactie