persé strakke broek?

Deel hier ervaringen over kleding zoals schoenen, tights, sokken, etc. of laat hier aanbiedingen weten
Plaats reactie
runningaddict

persé strakke broek?

Bericht door runningaddict » 13 apr 2015 16:51

Hallo,

Ik doe sinds 2 weken aan hardlopen en het bevalt me erg goed, ik ga nu 2x per week dat is goed vol te houden, maar natuurlijk moet ik nu ik er mee door ga wel goede kleding hebben.

De kleding die ik op dit moment gebruik:
Shirt: Gewoon een sport shirtje, die je meestal ook bij gym aan hebt, eigenlijk gewoon een voetbalshirt.
Broek: Gewoon een sport broekje, zo'n los broekje wat je ook vaak bij voetbal/gym aan zou hebben.
Schoenen: Op dit moment nog gymschoentjes die wel gewoon goed door veren, maar ze zijn eigenlijk bedoeld voor indoor.

Wat voor shirt is slim om te gaan dragen? Ik zie dat er veel speciale hardloopshirtjes zijn, zou iemand me een goed advies kunnen geven? De maat M/L ligt eraan of ze groot/klein vallen...
Wat voor broek is slim om te gaan dragen? Ik zie dat veel mensen een strakke broek aan hebben, maar ik zou echt niet weten wat handig is om te doen, is een driekwart broekje fijn, of juist een korte? Ook hier de maat M/L ligt eraan of het groot/klein valt.
Wat voor schoenen kan ik gaan dragen? Ik heb maat 42 / 42,5 en wil niet te dure schoenen, rond de 50 a 75 euro is prima.

Ik ben trouwens een man, dat is wel handig om te weten als iemand wat voor me zou zoeken.

Bedankt alvast!

love2run

Re: persé strakke broek?

Bericht door love2run » 24 apr 2015 21:02

Je moet kleding dragen waar je je goed in voelt, en alles hangt af van hoe ver je loopt, als je meer dan 5 km gaat lopen is het belangrijk dat je toch wel wat meer aandacht besteed aan je kleding. Vroeger had ik ook al die vragen en waren veel dingen voor mij grote ???

Sommige mannen lopen graag met de typische loopshirts van bekende merken om één grote reden; naden die op de verkeerde plaatsen zitten en beginnen schuren aan je lijf door de wrijving, ook bij warm weer is een gewoon t-shirt niet altijd even aangenaam en zijn de typische climatiserende shirts een echte verademing omdat ze meteen je zweet verdampen.

Wat de broeken betreft; de spannende broeken zorgen bij lange afstanden ervoor dat de doorbloeding in je benen optimaal blijft en je run niet beïnvloed word door je onderbenen die lichtjes beginnen opzwellen. Je kan ook een gewone short aandoen met compressiekousen (zoals de voetballers die om dezelfde reden die kousen dragen)

Schoenen zijn pas echt belangrijk als je langere afstanden gaat lopen, een schoen op je voet is echt wel een must-have. Ze maken echt wel het verschil.

Sonya de Vries

Bericht door Sonya de Vries » 11 jul 2015 20:24

Het belangrijkste vind ik de schoenen en aan de rest geef ik niet zoveel uit. Hardloopkleding verslijt niet snel en gaat wel wat jaren mee en tegenwoordig zijn er veel winkels die hardloopkleding verkopen waarvan je het niet snel verwacht. Ik heb wel eens bij Lidl hardloopkleding gekocht en die is ook prima.

Ik zou voor functionele hardloopkleding gaan en niet voor gewone kleding van katoen en zelf vind ik een korte broek fijn of een soort van legging (tight) maar ik ben een vrouw dus ik begrijp dat een man daar niet in zal gaan lopen :D

Hans

Bericht door Hans » 14 jul 2015 15:59

Ik ben dan wel een man maar ik gebruik heel soms een tight als ik last krijg van mijn liezen of hamstrings. Misschien bijgeloof maar ik geloof er in en ik zie soms ook (dure) tights voor voetballers tegen blessures, etc.

Andre

Bericht door Andre » 06 dec 2015 22:39

ehhh, ben ook een man maar loop nu op koude(re) herfstdagen (en straks ook in de winter) toch zeker wel in tights, want daardoor nauwelijks of geen last van de kou (en een stuk comfortabeler dan wapperende wijdere broeken)...

Runner

Bericht door Runner » 12 dec 2015 15:32

Volgens mij werkt een tight als een tweede huid en is het warmer dan een losse broek. Het is misschien even wennen voor het zicht :? maar het heeft meer voor- dan nadelen volgens mij.

Hans

Bericht door Hans » 28 dec 2015 16:50

Ik zal jullie wat zeggen, tot op vandaag nog steeds geen tight gebruikt dit najaar maar dat komt door het milde weer. Misschien dat het in januari of februari nodig kan zijn maar langzaamaan begin ik te geloven in een winter met amper vorst overdag.

Roadrenner

Bericht door Roadrenner » 30 jun 2017 19:48

Ik geloof eigenlijk niet zo in tights voor voetballers. Ik zie overal dat voetballers juist daar blessures krijgen, onafhankelijk wat ze dragen (bron geblesserde sectie online-wedden-bookmakers.nl). Misschien dat het bij hardlopen helpt, maar ik geloof dat het in het geval van voetballers nutteloos is.

Plaats reactie