Welke App met welke smartband

Bespreek hier gadgets voor het hardlopen zoals GPS-horloges, hartslagmeters, mp3-spelers, apps (applicaties) voor smartphones, etc.
Plaats reactie
pilske

Welke App met welke smartband

Bericht door pilske » 23 aug 2016 11:48

Goedemiddag,

Ik ben sinds kort begonnen met hardlopen. Met als reden dat ik gestopt was met sporten( boksen/Tennis/bootcamp) ivm tijdgebrek en het niet meer ingepland kreeg. Met hardlopen ben je vrijer met inplannen.
En natuurlijk om meer conditie te krijgen, maar belangrijkste nog, 15 kg te gaan verliezen ( leuk een zittend beroep ;-))

Ter ondersteuning ben ik begonnen met de volgende apps op iphone 6:
- Evy ( ter ondersteuning, zodat ik een loopschema heb, en muziek kan luisteren). Nadeel is vrij prijzig om lessen aan te schaffen
- Runkeeper om alle (hard)loop sessies te monitoren. Volledige versie vind ik zeer prijzig abonnement
- ik zou graag een smartband willen hebben welke de volgende zaken registreert: stappen, hartslag, slaapkwaliteit,intensiteit training, andere dingen welke ik vergeet
( wil namelijk er wel voor zorgen dat ik tijdens training aan het lopen ben om vet te verbranden. Natuurlijk ook conditie opdoen, dus wil daarin gecoached worden op basis van hartslag.
En welke app is dan echt geschikt om totaal beeld te geven, te meten, te adviseren?
- Gezondheid app van Iphone staat ook aan gekoppeld aan deze apps
- http://www.myfitnesspal.com/ om gegevens bij te houden en ook om idee te krijgen wat voor voeding ik tot me neem

Ik wil dus komende tijd bewuster met gezondheid, eten, training bezig zijn.
Tevens heb ik thuis nog gewichten en springtouw om oefeningen mee te doen.
Wie heeft verder adviezen, tips etc

pilske

Re: Welke App met welke smartband

Bericht door pilske » 25 aug 2016 08:05

Niemand die kan of wil helpen?

Plaats reactie