Welke App is het nauwkeurigst?

Bespreek hier gadgets voor het hardlopen zoals GPS-horloges, hartslagmeters, mp3-spelers, apps (applicaties) voor smartphones, etc.
Plaats reactie
fiestaboyke

Welke App is het nauwkeurigst?

Bericht door fiestaboyke » 10 dec 2015 00:55

Ik vraag me af welke apps eigenlijk echt nauwkeurig zijn? Heb namelijk vorige week 10km loop gedaan in Mechelen (Belgie) en heb de gsm van een vriend ook bijgehouden. We hebben allebei Runkeeper gebruikt. Volgens mijn gsm zou ik 9.14km gelopen hebben en mijn vriend 8.97 terwijl zijn gsm in mijn zak stak :roll:

Runner

Re: Welke App is het nauwkeurigst?

Bericht door Runner » 12 dec 2015 15:37

Mijn ervaring met apps zijn niet zo positief als die met een degelijk GPS-horloge. De apps hebben vaak een grote afwijking, ik heb wel eens met mijn GPS-horloge naast mijn vriendin gelopen die een iPhone met app gebruikte. Er zat redelijk wat verschil in snelheid in en waar ik bijvoorbeeld 2,5km kon meten was het bij haar 2,2 dus meer dan 10% verschil.

fiestaboyke

Bericht door fiestaboyke » 13 dec 2015 15:24

Wat zijn dan volgens jullie de betere loophorloges om mee te beginnen? Ik wil geen al te dure met al teveel toeters en bellen ... Gewoon mijn route registreren om daarna te kunnen bekijken (tijd,afstand, afstand van kilometer 1 naar kilometer 2, etc ...) Hartslag enz heb ik niet nodig ....

fiestaboyke

Bericht door fiestaboyke » 13 dec 2015 16:27

op een site die een fysieke winkel heeft is een aanbieding voor TomTom Runner Limited Edition ... verkrijgbaar voor 79€ ... Is dit een goede deal/is dit een goed betrouwbaar horloge?

Ray Duijn

Bericht door Ray Duijn » 11 aug 2016 09:44

De apps zijn per definitie slechts redelijke indicaties en geen nauwkeurige metingen !!!
Dit i.v.m. met het proces rond het aanstralen van de telefoons.
Deze conclusie kan je ook vernemen op andere fora over hardlopen en fietsen.
De duurdere modellen gebruiken dan ook meerder satellietsignalen i.p.v. een drietal zendmasten :o
Hoe meer satellieten hoe kleiner de verschillen die ontstaan als een signaal wordt overgenomen door een andere satelliet.
De zendmasten staan allemaal op een gefixeerde positie en zodra jij buiten het bereik van 1 van de 3 benodigde signalen bent , moet het signaal worden overgenomen door een andere zendmast en dat duurt langer dan met bijv. 7 satellieten en dus ben je in die tussenliggende tijd aangewezen op 2 zendmasten wat de verschillen verklaart , maar ook meteen de verschillen in prijs uiteraard.Immers voor het gebruik van die zendmasten betaal je toch al , maar als je een systeem wilt gebruiken met pakweg 5, 7 of zelfs 10 satellieten dan zal je daar uiteraard ook voor moeten betalen ;)

:!: Tip : zorg voor een paar vaste routes die je qua lengte bepaald met afstandmeten.nl , sporthorloge en evt. hartslagmeter met borstband , dan ben je klaar voor onder de 100 euro en in staat om nauwkeurige gegevens te registreren.

NatasGizmo

Bericht door NatasGizmo » 12 aug 2016 00:29

Ik loop op maandag vaak met een groepje.
We gebruiken allemaal een Gps ap of horloge en er zit inderdaad altijd wel wat verschil tussen onze app's en horloge. Maar de afstanden kloppen wel. Alleen de caloriën verschillen vaak heel erg bij de ene app bijv 300 en de ander zegt 500?? ook de loopselheid per km verschilt vaak iets maar niet zo erg als de caloriën.
Ik gebruiken RunKeeper gratis Gps app en ben daar tevreden over (goed genoeg voor mij)
Maar de 2 mannen van de "harde kern" gebruiken Strava en Garmin connect.

Plaats reactie