ideetje voor meer veiligheid

Bespreek hier gadgets voor het hardlopen zoals GPS-horloges, hartslagmeters, mp3-spelers, apps (applicaties) voor smartphones, etc.
Plaats reactie
Arif1980

ideetje voor meer veiligheid

Bericht door Arif1980 » 27 sep 2018 12:14

Hoi allen,

Ik zit al een tijdje met een idee in mijn achterhoofd en wil graag peilen of het een nuttig iets is. Ik loop vaak s'avonds in het donker in de stad en moet ook onder bruggen/fietstunnels door. Daarnaast loop ik vaak over de weg... weliswaar vaak aan de linkerzijde maar fietspaden loop ik vaak rechts. Heb laatst een tiener achterop me gehad die zat te phonen. S'avond wil ik niet telkens achterom hoeven te kijken omdat dit argwaan wekt... en mij energie kost.

Ik zou dus graag willen zien wat er achter me gebeurt, en willen weten wat precies mij nadert, of achtervolgd.
Zelf zat ik te denken aan een klein plat cameraatje die je met een magneetje achterop je shirt bevestigd wat ook een afstandsmeter in zicht heeft.
Om je pols heb je een klein schermpje. Deze trilt als iets achter je zit als soort van notificatie. Je hoeft dan niet om te kijken wat achter je zit.
Eventueel kun je het dan opnemen. Mijn telefoon heb ik vaak in mijn achterzakje van mijn broek, dat is lastig om hem daar weg te pakken om de camera te bedienen. Ik zat aan een soort van zweedband te denken waar het beeldschermpje in zit ofzo.

Is het iets? Ik benieuwd naar jullie reacties :D

Groetjes Arif

sjors078

Re: ideetje voor meer veiligheid

Bericht door sjors078 » 27 sep 2018 15:17

en waarom loop je op fietspaden dan wel rechts?
ik loop altijd links, jammer voor die enkeling die daar moeite mee heeft maar het is voor je eigen veiligheid, als iemand commentaar heeft kan je altijd aangeven hoe gevaarlijk het is dat mensen je niet zien omdat ze te druk zijn met de telefoon, waarschijnlijk ook die persoon die commentaar levert :evil: .

als iedereen wat socialer zou zijn en elkaar een beetje gunt en beide een klein stapje opzij doet is er toch geen probleem?

wellicht is het in de stad wel iets te druk met fietsers, misschien een verkeerssluwe route plannen?
evenals je verlichte route in de donkere dagen ;)
run for fun

Plaats reactie