Magnesium voor soepelere spieren

Do's en don'ts, diëten, recepten in combinatie met hardlopen
Plaats reactie
Runner

Magnesium voor soepelere spieren

Bericht door Runner » 15 apr 2014 22:16

Een tip waar ik al lang goede ervaringen mee heb is het voedingssupplement/mineraal magnesium. Ik neem altijd een tablet met 200mg kort voor het trainen maar er zijn er ook met een grotere hoeveelheid. Door extra magnesium binnen te krijgen compenseer je ook het verlies van dit mineraal door o.a. transpireren. Magnesium zorgt voor soepele spieren dus spierpijn of kramp zal minder snel voorkomen. Voordeel is dan natuurlijk meer comfort tijdens en na het lopen maar ook sneller fit voelen voor een volgende training. Let op, ik heb ooit van een fysiotherapeut begrepen dat supplementen met calcium erbij juist het effect van magnesium te niet doet.

Runninggirl

Re: Magnesium voor soepelere spieren

Bericht door Runninggirl » 18 apr 2014 13:32

Waar koop jij dan je magnesium? Ik ken het in bruistablet met een smaakje of in de vorm van een pil, maakt dit nog iets uit?

Hans

Bericht door Hans » 18 apr 2014 21:49

Ik had hier nog niet eerder van gehoord, is het niet een placebo effect? Ik ben wel benieuwd naar meer informatie, alvast bedankt.

Runner

Bericht door Runner » 21 apr 2014 13:46

Uit eigen ervaring weet ik dat ik eigenlijk veel beter presteer met magnesium of in ieder geval weer snel herstel. Ik heb even op Google gezocht en zie hier:

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Spierkramp

Magnesium is voor sporters en dus hardlopers belangrijk. Toevallig had ik vorige week een keer geen magnesium gebruikt en prompt de dag na de training spierpijn.

@Runninggirl ik koop ze altijd in pilvorm want met bruistabletten heb ik de ervaring dat er wit poeder in het glas achterblijft, waarschijnlijk magnesium? Ik heb goede ervaring met magnesium van Orthica maar momenteel gebruik ik een goedkopere pil met dezelfde hoeveelheid magnesium.

Runninggirl

Bericht door Runninggirl » 22 apr 2014 08:44

Interessant! Bedankt en ik zal eens na het werk ergens deze week de stad ingaan om te kijken waar ik magnesium kan kopen. Ik loop dan niet van die heel grote afstanden maar misschien helpt het bij mij ook met de spierpijn.

Hans

Bericht door Hans » 23 apr 2014 21:30

Onder het mom van baad het niet dan schaadt het niet ga ik ook eens op pad om magnesium te kopen en te proberen. Ka volgens mij dus geen kwaad en zeker als het een belangrijk mineraal is, bedankt voor de info en het linkje Runner!

Runner

Bericht door Runner » 24 apr 2014 09:33

Graag gedaan en op Google is wel meer te lezen over de werking of het nut van magnesium, gewoon zoeken op combinaties van "magnesium spieren" of "magnesium sporten". Sommige supplementen zijn prijzig dus daarom slik ik het alleen op een dag als ik train of een wedstrijd heb om een eventueel tekort direct te kunnen compenseren.

Davy K9

Bericht door Davy K9 » 21 sep 2015 07:56

Iemand ervaring met de magnesiumpillen van Metarelax?
Ik neem ze nu een week en merk een lichte verbetering

Runner

Bericht door Runner » 03 nov 2015 20:56

Ik heb me wel eens laten vertellen dat magnesium pillen soms ook calcium bevatten maar voor ontspanning in de spieren is juist alleen magnesium nodig. Calcium bevordert het samentrekken van de spieren dus mag in dit geval weg gelaten worden in een preparaat dat voor ontspanning moet zorgen. Hoeveel mg magnesium bevatten jouw magnesiumpillen?

Plaats reactie