Hardlopen en alcohol

Do's en don'ts, diëten, recepten in combinatie met hardlopen
Plaats reactie
Hans

Hardlopen en alcohol

Bericht door Hans » 08 aug 2015 23:21

Ik las een bericht en vroeg me eigenlijk af of er veel invloed is op de prestaties met hardlopen en het drinken van alcohol. Ik bedoel dan niet kort voor een wedstrijd of overmatig drankgebruik of zoals hieronder ;) Als ik bijvoorbeeld een feestje heb gehad en ik drink twee of drie biertjes dan loop ik vaak de dag erna best goed. Zelfs met wedstrijden. Misschien zorgt het voor ontspanning want ik kan kort voor een wedstrijd nogal teveel erop focussen. Natuurlijk weet ik ook dat alcohol vochtafdrijvend is dus daar hou ik rekening mee.
Australiër wint 'bier-hardloopwedstrijd'
Gepubliceerd: 08-08-15 14:52

De Australiër Josh Harris heeft hardloopwedstrijd de Beer Mile gewonnen. Tijdens deze race van vier rondjes op de atletiekbaan (1.600 meter) moet minstens 355 ml bier per rondje gedronken moet worden.

Dat meldt the Washington Post. Het bier moet minstens 5 procent alcohol bevatten en onderweg overgeven is verboden.

Harris slaagde er in de Beer Mile af te leggen in 4 minuten en 56,02 seconden. Hij schrijft zijn succes toe aan een wekenlange intensieve training en de 'overgeefbestendigheid' van zijn maag.

"Mijn training bestond uit kortere intervalsessies met bier in de laatste set. Ook dronk ik iedere avond zo snel mogelijk een biertje, en op zondag, na mijn duurloop, at ik zoveel als ik kon met een biertje tot slot als ik bijna moest overgeven", aldus de winnaar.

Harris kijkt uit naar de Beer Mile World Classic competition in San Francisco, later deze maand. Daar hoopt hij nog sneller te kunnen lopen.

baukje

Re: Hardlopen en alcohol

Bericht door baukje » 09 aug 2015 14:21

Zal waarschijnlijk wel van persoon tot persoon verschillen wat de invloed precies is. Maar zelf voel ik een glaasje wijn bij het avondeten de volgende dag nog in de benen tijdens een training. Op mij heeft het dus duidelijk vrij veel invloed en dat is ook de reden dat ik zelfs dat ene glaasje heel af en toe nu al jaren achterwege laat.

Runninggirl

Bericht door Runninggirl » 11 aug 2015 09:45

Ik ben alcohol niet meer zo gewend sinds ik wat ben afgevallen en bewust elk wijntje liet staan. Ik loop soms wel een trimloop maar drink dan nooit de avond ervoor dus ik heb geen idee.

Runner

Bericht door Runner » 26 aug 2015 13:54

De keren dat ik iets drink is per jaar misschien op twee handen te tellen en ik kan me alleen bedenken dat het voor ontspanning zorgt maar verdere voordelen zie ik niet :P Alcohol is volgens mij vochtafdrijvend dus ook al een nadeel voor het hardlopen.

Plaats reactie