Blessure aan buitenkant knieschijf

Laat hier weten welke blessure je hebt en/of geef anderen advies bij blessures
Plaats reactie
Greetel01

Blessure aan buitenkant knieschijf

Bericht door Greetel01 » 16 mei 2018 19:56

Hallo
Ik doe al8 jaar fanatiek hardlopen waarvan de laatste twee jaar met halve marathons, na de laatste(verloop)
ging ik volle gas door. Ik behaalde records en was te reden tot ik ineens tijdens het bergaf rennen steken in de zijkant ( buitenkant) en onderkant knie kreeg.
Ik kon erna niet eens meer lopen en dag erna ook niet vd pijn. Ik ben bij twee fysio geweest, de een zegt beschadigd kraakbeen en met veel rekken van de bovenspieren kan de pijn iets afnemen, en de andere zegt veel squads en stabiliseren dr spieren erom heen sterk maken. Nu twee maanden later ik kan nog steeds niet verder dan 3 km aan een stuk hardlopen want dan komen de steken ineens weer opdagen. Heeft iemand n idee wat t is en wat ik kan doen??

sjors078

Re: Blessure aan buitenkant knieschijf

Bericht door sjors078 » 05 jun 2018 15:19

klinkt als frictiesyndroom of makkelijk gezegd: lopersknie.
ik heb dit (3 jaar geleden) eens gehad, toen na een wedstrijdje op het strand waarvan 7km mul hen en daar is het mis gegaan.
na ruim 8 weken (2 maanden) kon ik heel rustig weer opbouwen.
wandelen ging net, stevige wandelen was meteen pijn en hardlopen hoefde ik niet eens aan te denken, daarin in tegen was fietsen en crosstrainer probleemloos te doen!

stabiliteit oefeningen en rust.
run for fun

Plaats reactie