Verrekking Kuitspier.

Laat hier weten welke blessure je hebt en/of geef anderen advies bij blessures
Plaats reactie
korrel

Verrekking Kuitspier.

Bericht door korrel » 01 apr 2018 11:24

Iemand enige duiding hoe je hier het beste mee omgaat? Is loslopen toegelaten wanneer de pijn langzaam aan het wegtrekken is, of is verplichtte rust de enige oplossing. Kben nogal van het ongedurige type en heb geen zin om een week/2 weken niets meer te doen op dat vlak

sjors078

Re: Verrekking Kuitspier.

Bericht door sjors078 » 03 apr 2018 07:17

Hallo Korrel,
ik heb hier zelf geen ervaring mee maar ben zelf wel fan van het loslopen/uitlopen foamroller.
ik denk dat het het belangrijkste is om naar je lichaam te blijven luisteren, en zo een klein rustig stukje kan proberen.
wandelen volgens mij nooit kwaad maar, dan pak ik liever nog de fiets.

als je lichaam zegt dat het niet gaat of de pijn wordt snel meer, meteen stoppen!
om te beginnen natuurlijk dicht bij huis blijven, als je stopt ben je lekker snel terug.

succes!
run for fun

korrel

Bericht door korrel » 03 apr 2018 19:00

Zondag voor de eerste maal mijn madam overhaalt om een loopje mee te doen, een km of 3-4 loslopen aan slentertempo. Ben daarna er nog een 4tal gaan doen en waar ik aan het begin van de dag nog een licht gevoel had was dit nadien wonderbaarlijk verdwenen ; Niks stramheid. Kwestie van nu deze week niet te zot te gaan doen en zo dan volgende week terug oppikken.

sjors078

Bericht door sjors078 » 04 apr 2018 07:32

dat is goed nieuws!
doe volgende week dan ook nog niet al te zot, het duurt vaak langer dan we denken.
run for fun

korrel

Bericht door korrel » 06 apr 2018 18:11

Gisteren 14.5km gedaan, het weer was te mooi, maar vanaf km 9-10 begon het trekkend gevoel opnieuw; Moet inderdaad -tijdelijk- minder km's malen.

Plaats reactie