Pijn rechterbeen

Laat hier weten welke blessure je hebt en/of geef anderen advies bij blessures
Plaats reactie
Frankernest

Pijn rechterbeen

Bericht door Frankernest » 15 feb 2018 19:34

Hoi

Ben bezig als beginnend hardloper. Dit omdat ik binnenkort een cooper test heb voor defensie.
Echter vlot het allemaal niet zo.

In eerste instantie moest ik een fiets ergo test doen. Alleen de keuring is veranderd. Heb dan ook veel op fietsen getraind en ging vrij goed. Echter moet ik nu alles omgooien voor de cooper test (2200M in 12 Min)
Heb een nul meting gehouden en kwam op 1900m uit.
Ben nu dus gaan trainen om sneller te kunnen lopen maar gaat niet zo goed. In het begin veel last van beide scheen benen, knieën en kuiten. ~Soms wel een hele week erna. Na wat rust te hebben genomen en regelmatig koelen gaat het wel wat beter.
Echter blijf last houden van mijn rechterbeen, tijdens het lopen komt er langzaam een lichte pijn opzetten. Ben dus rustig aan het trainen loop 2 min op 5 Km dan 1 min op 7 Km en dat ongeveer 5 x achterelkaar. Het is te doen maar bij de 4 de keer loopt de pijn op. Moet wel zeggen dat het steeds langer duurt voordat de pijn opkomt. Ook is de pijn weg als ik thuis kom en een 15 min heb gekoeld.

Nu dus de vraag ben ik op de goede weg en zal ik zo doorgaan of heeft iemand hier ervaring mee en tips zijn welkom.(wil namelijk absoluut geen blessures oplopen, heb nieuwe hardloop schoenen gekocht en ondersteunende zooltjes op advies van de podoloog)

Ben intussen 47 Jaar en heb altijd een relatief zittend beroep gehad (ben het laatste jaar weer actief in de sportschool waarvan de laatste 4 maanden zeer intensief)
Tevens is mijn rechterbeen ook wat korter dan het linker(gaf geen belemmering bij de medische keuring)

sjors078

Re: Pijn rechterbeen

Bericht door sjors078 » 19 feb 2018 13:21

vervelend om te horen dat je pijn heb tijdens het lopen, ik durf niet te zeggen waar dit door komt.
als ik je verhaal goed lees begrijp ik dat u doet intervallen op 5min/km dus 12kmu.
ik moet zeggen, dat is best snel! hoe zit het met de pijn wanneer u 5.30 min/km (11kmu) loopt? of zelfs 6min/km (10kmu).

misschien is uw opbouw te snel geweest? (voor we een 10km kunnen lopen moeten we eerst een 5km lopen, dit geldt ook voor tempo).
doet u ook inlopen voordat u begint met uw interval?
wat is uw stapfrequentie? (moeilijk te meten) maar probeer eens iets kortere stappen en meer stappen te maken (80 bpm)
run for fun

Plaats reactie