Overtrainingssyndroom/Lichamelijke burn-out

Laat hier weten welke blessure je hebt en/of geef anderen advies bij blessures
Plaats reactie
Tim-herstel

Overtrainingssyndroom/Lichamelijke burn-out

Bericht door Tim-herstel » 25 aug 2016 17:22

Tim, 21 jaar oud, al bijna vier jaar last van een lichamelijke burn-out, hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door intensief sporten (hardlopen) i.c.m. te weinig eten.

Tot mijn zeventiende gevoetbald (i.c.m. af en toe hardlopen). Op mijn zeventiende volledig gaan focussen op het hardlopen. In dat jaar twee grote fouten gemaakt: 1) geen rust tussen trainingen; 2) te weinig eten, wat leidde tot ondergewicht (ik kon mijn gewicht in enkele maanden naar 'normaal' terugbrengen.)

Enkele goede tijden gedurende die periode, maar steeds meer last van 'diepe' spiervermoeidheid. Hierdoor gestopt met hardlopen (en andere sportactiviteiten).

De spiervermoeidheid is sindsdien niet echt afgenomen.

Inmiddels meerdere (sport)artsen bezocht. Zij hebben o.a. uitgesloten dat de vermoeidheid wordt veroorzaakt door vitamine- of mineralentekort.

De prognose van de (sport)artsen is vaag. De meeste van hen dachten dat de vermoeidheid geleidelijk aan af zou nemen, waar ik tot op heden weinig/niets van merk.

Ik ben benieuwd of hier mensen zijn met een vergelijkbaar verhaal (of mensen die iemand kennen met een soortgelijk verhaal).

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

Tim

Plaats reactie