Hoofdpijn na het hardlopen

Laat hier weten welke blessure je hebt en/of geef anderen advies bij blessures
Plaats reactie
Twinkel

Bericht door Twinkel » 11 apr 2016 09:33

Ik ben al 5 jaar een hardloper tot 10 km. Ik wil volgend jaar samen met een vriend de marathon van Rotterdam lopen. Echter word ik regelmatig na het hardlopen genekt door hoofdpijn wat 2 dagen aanhoudt. Het komt vanuit de nek. Waarschijnlijk loop ik te veel met mijn schouders in mijn oren waar door mijn nek en schouderspieren strak komen te staan. Laatst had ik mijn nek en schouderspieren eerst wat los gemaakt en ging het bij een run van 2,5 km goed. Maar ik durf niet verder bang voor weer hoofdpijn. Goed drinken voor het rennen, goed drinken na het hardlopen helpen niets. Iemand tips??

RunningAstrid

Re: Hoofdpijn na het hardlopen

Bericht door RunningAstrid » 14 apr 2016 12:07

Hai Twinkel, toen ik de titel zag dacht ik aan te weinig drinken of in ieder geval te weinig mineralen binnen krijgen. Tijdens het sporten raak je namelijk niet alleen vocht maar ook mineralen kwijt. Drink je alleen water of iets van sportdrank?

Houding kan zeker ook iets zijn en die kans acht ik het grootste. Met een duurloop kun je makkelijk op je houding concentreren, laat dan je schouders ontspannen of probeer het in ieder geval. Benieuwd of het iets helpt?

TarikUndub
Contacteer:

Bericht door TarikUndub » 17 jul 2017 00:44

Zit je helm goed, kan ook. Had het als ik de helm op deed leek die wel goed te zitten. Maar na langere ritten toch niet, kreeg ik ook hoofdpijn

Hans

Re: Hoofdpijn na het hardlopen

Bericht door Hans » 28 sep 2017 13:02

Helm? :oops:

Plaats reactie