advies, blessure of beginnerskwaal

Laat hier weten welke blessure je hebt en/of geef anderen advies bij blessures
Plaats reactie
BasB27

advies, blessure of beginnerskwaal

Bericht door BasB27 » 27 jul 2015 19:46

van jongs af aan tot mijn 19e heb ik altijd veel gevoetbald. 3 a 4 x per week was ik hiermee bezig. Ik was dus gewent aan het vele lopen.

rond mijn 19e jaar kreeg ik veel problemen met trombose en werd er een stollingsstoornis vastgesteld. Ik moest stoppen met voetballen.

Nu ben ik 27 jaar en wil ik weer wat gaan hardlopen, in de sportschool doe ik wel aan cardio in de vorm van roeien, fietsen en wandelen op de loopband. Onlangs ben ik dus ook een stukje gaan hardlopen op de loopband, hooguit 5 minuten. Dit heb ik nu een aantal keren gedaan en elke keer na 3 a 4 minuten krijg ik in mijn beide kuiten een soort verzuring/kramp/strak gevoel.

is dit een beginnerskwaaltje? Moeten mijn benen gewoon weer wennen aan het hardlopen? Ik heb verder geen onderliggende knie kwaaltjes dus een bakers cyste in beide benen lijkt mij sterk.

Runner

Re: advies, blessure of beginnerskwaal

Bericht door Runner » 27 jul 2015 23:20

Dat lijkt me moeilijk te beoordelen maar het eerste wat ik mij afvraag is wat voor een soort schoenen je gebruikt. Zijn het wel hardloopschoenen? Schoenen voor binnen of fitness kunnen soms weinig verval hebben tussen hak en tenen. Dit noemen ze in het Engels volgens mij 'heel toe drop'. Ik loop zelf graag op schoenen met 8mm verval dus de hak is 8mm hoger dan bij de tenen. Verder kan het natuurlijk nog wennen zijn en met de voetbalachtergrond kan het want daarbij gebruik je de spieren anders.

Plaats reactie