Overtraining(syndroom)

Laat hier weten welke blessure je hebt en/of geef anderen advies bij blessures
Plaats reactie
nicolas_123

Overtraining(syndroom)

Bericht door nicolas_123 » 08 jul 2015 23:06

Dag iedereen,

Ik lijd sinds enkele maanden (15 maart 2015) aan het overtrainingssyndroom. Dit wil zeggen dat ik constante spierpijn heb in mijn benen en me zeer snel vermoeid voel. Zelfs lang rechtstaan ervaar ik snel als te vermoeiend. Dus al bijna 4 maand kan ik niet meer trainen, maar nog erger: ik ben beperkt in mijn dagelijkse activiteiten.

Waarom dit bericht?
Ik vraag me af of er nog mensen zijn op dit forum die deze aandoening gehad hebben en graag hun verhaal kwijt willen. Hoe ze hiervan af geraakt zijn, hoelang het duurde,...
Zodat ik toch wat steun kan halen uit anderen hun ervaring hieromtrent. Want ik ben momenteel vrij hard gefrustreerd omdat het maar niet lijkt te beteren.

Hans

Re: Overtraining(syndroom)

Bericht door Hans » 09 jul 2015 10:33

Dat klinkt wel erg vervelend en ik heb het gelukkig nog nooit hoeven mee te maken. Hooguit periodes van spierpijn maar dat komt dan vaak door overbelasting. Heb je al eens een arts geraadpleegd? Misschien een simpele oplossing maar of het voor jou werkt weet ik niet, op het forum is al enkele keren magnesium ter sprake gekomen maar op de website hier staat er ook wat over: http://www.hardloopforum.com/hardlopen/ ... hardlopen/ Heel veel succes en ik ben benieuwd of de klachten gaan afnemen als je toch nog behandelingen gaat krijgen of iets aan supplementen zoals magnesium gaat nemen.

nicolas_123

Bericht door nicolas_123 » 09 jul 2015 13:13

Hans schreef:Dat klinkt wel erg vervelend en ik heb het gelukkig nog nooit hoeven mee te maken. Hooguit periodes van spierpijn maar dat komt dan vaak door overbelasting. Heb je al eens een arts geraadpleegd? Misschien een simpele oplossing maar of het voor jou werkt weet ik niet, op het forum is al enkele keren magnesium ter sprake gekomen maar op de website hier staat er ook wat over: http://www.hardloopforum.com/hardlopen/ ... hardlopen/ Heel veel succes en ik ben benieuwd of de klachten gaan afnemen als je toch nog behandelingen gaat krijgen of iets aan supplementen zoals magnesium gaat nemen.
Ik heb al verschillende instanties geraadpleegd (dokter, inspanningsfyiosoloog,...). Het probleem is dat er weinig over bekend is. Hopelijk kom ik hier lotgenoten tegen.

Runner

Bericht door Runner » 09 jul 2015 16:50

Overtraind raken is toch op te lossen met een (langdurige) periode van rust? Hoe kwam het eigenlijk dat je overtraind raakte of is het overtrainingssyndroom iets anders? Misschien ook naar de voeding kijken?

Rundebgo

Bericht door Rundebgo » 26 jul 2015 10:48

Voeding is ook een goed idee, om daar naar te kijken. Zal natuurlijk niet het probleem zelf oplossen maar je gaat je er waarschijnlijk wel beter door voelen. http://www.rebootwithjoe.com/ geeft goede informatie. Ik was zelf verbaasd hoeveel beter je je kunt voelen met een groentesap!
In ieder geval sterkte en beterschap.

Runner

Bericht door Runner » 26 jul 2015 13:11

Handige link :) ik ga het vanavond eens op mijn gemak doorlezen. Eigenlijk wel een beetje logisch dat je daardoor ook wat kunt afvallen en gezonder kunt leven. Kijk eens hoe moeilijk het is om bijvoorbeeld 4 wortels, 2 appels, etc. in vaste vorm naar binnen te krijgen of wanneer je dit door een blender of slow juicer zou halen. In vaste vorm lukt het mij amper maar als drankje moet het geen probleem zijn.

Plaats reactie