Herstel na hernia

Laat hier weten welke blessure je hebt en/of geef anderen advies bij blessures
Plaats reactie
Jana

Herstel na hernia

Bericht door Jana » 10 mei 2015 18:47

Hallo iedereen!
Nadat ik op 17-jarige leeftijd geveld werd door een hernia moest ik onherroepelijk alle sport voor 2 jaar uit mijn leven bannen. Nu, 2 jaar later, ben ik terug begonnen met hardlopen wel op een zeer rustige manier. Na ongeveer 2 maanden is mijn conditie aanzienlijk verbeterd. Ik ben zeer terughoudend in mijn trainingen omdat ik nog steeds niet volledig van mijn hernia verlost ben (proef van Lasège lukt nog steeds niet, hierdoor vele rekoefeningen ook niet). Ik kan op een relatief traag tempo een duurloop van ongeveer 50 minuten volhouden. Toch heb ik nog steeds het gevoel dat ik niet genoeg kracht in mijn ene been heb, ook al laat mijn conditie dit wel toe. Ik had namelijk ernstige uitstraling in mijn rechterbil en kuit. Ik ben erg gebeten door het hardlopen en vraag me af of ik te snel ga in mijn trainingen en daardoor nog de kracht mis, of ik eventueel op een andere manier moet trainen (bv. krachttraining vnl voor het been met de uitstraling) want achteraf ondervind ik niet echt last van de trainingen.

Alvast bedankt! :D

Hans

Re: Herstel na hernia

Bericht door Hans » 19 mei 2015 14:11

Welkom en ik heb nooit een hernia gehad maar wel klachten aan de onderrug waardoor sporten op momenten bijna niet meer ging. Niet lachen maar door yoga heb ik wel wat meer bewegelijkheid gekregen en gaat het sporten ook goed. Niet dat ik nu heel fanatiek aan yoga doe maar een aantal oefeningen werken goed bij mij.

Plaats reactie