Scheenbeen

Laat hier weten welke blessure je hebt en/of geef anderen advies bij blessures
Plaats reactie
Annelies

Scheenbeen

Bericht door Annelies » 16 mar 2015 11:37

Beste hardlopers,

Ik ben een beginnende hardloper. Afgelopen zomer zat ik op 5km, toen mijn rechter scheenbeen pijnlijk begon te worden. Ik heb toen een aantal weken niks gedaan in combinatie met koelen, oefeningen, etc.
Meerdere malen heb ik weer pogingen gedaan om te beginnen, maar steeds bleef mijn scheenbeen opspelen.

Na een hele winter niks doen, ben ik vanmorgen weer bij les 1 begonnen....maar helaas, tegen het einde voelde ik alweer een lichte pijn opkomen :-(

Wie heeft dé tip voor mij? Ik vind het nl heerlijk om te doen, maar ga het op deze manier niet redden.
Toen het afgelopen zomer opspeelde, ben ik al met mijn schoenen naar de sportzaak geweest. Nog weinig slijtage en ook de loopanalyse liet niks raars zien qua stand oid...

Ik hoor het erg graag!

Runninggirl

Re: Scheenbeen

Bericht door Runninggirl » 16 mar 2015 21:40

Hoi wat vervelend en ik ben bang dat het shinsplints zijn en daar was volgens mij hier al eens over gesproken. Misschien eens wat via Google zoeken en veel sterkte.

LoveCats

Bericht door LoveCats » 02 jul 2015 15:25

Hoi,

Dit is mij ook overkomen ben voor een paar weken terug voor het eerst met hardlopen begonnen omdat ik naast het wielrennen ook iets anders wilde doen. De eerste keer viel het nog mee maar bij de tweede keer ging het al slechter. Heb het nog een paar keer geprobeerd maar het gaat niet. Voorlopig eerst gestopt ook omdat ik afgelopen zaterdag over een van mijn katten ben gestruikeld en mijn rechter enkel erg heb bezeerd. Als het op de herfst aangaat wil ik nog een poging wagen maar nu is het me ook te heet om te lopen op de racefiets gaat het nog door de rijwind maar ohwee je moet stoppen voor en rotonde dan is het heel erg heet.
ik hoop voor jou dat dit snel overgaat en je weer met plezier kunt hardlopen.

Runner

Bericht door Runner » 04 jul 2015 07:52

Wat Runninggirl zegt kan wel kloppen dat het de blessure shinsplints kan zijn. Net de verkeerde schoenen of misschien nog gewenning kan dat gevoel geven maar dan kan het al snel erger worden.

LoveCats

Bericht door LoveCats » 08 jul 2015 12:00

Hoi Annelies,

Hoe is het nu met je scheenbeen? Ik ga vanmiddag weer beginnen met hardlopen eens kijken hoe het nu gaat.

Hans

Bericht door Hans » 09 jul 2015 10:39

Hallo Lovecats, misschien komt het bij jou doordat je wielrennen als sport bent gewend en dat zijn toch andere spiergroepen dan bij hardlopen. Ik ben benieuwd of het beter gaat :)

Jimmy-Dean

Bericht door Jimmy-Dean » 21 jul 2015 13:12

Hetzelfde probleem kamp ik nu ook al 2 dagen mee. Zelf nu de rust gehouden maar de kleinste wandeling naar de winkel is al pijnlijk/vervelend te noemen.

Vanmiddag is mijn racefiets eindelijk startklaar dus lijkt me dat wel een goed initiatief, of vergis ik mij hierin?

Runninggirl

Bericht door Runninggirl » 21 jul 2015 20:40

Oei niet best en misschien helpt koelen van de schenen met een coldpack of ijs in een washandje? Het komt ook wel snel voor volgens mij bij lopers die plots veel meer hun benen belasten dan voorheen, misschien het fietsen als alternatief houden en dan langzaam het hardlopen opbouwen?

Plaats reactie