Mont Ventoux

Bespreek hier welke hardloopwedstrijden je wilt gaan lopen of hebt gelopen
Plaats reactie
Sunsoutgunsout

Mont Ventoux

Bericht door Sunsoutgunsout » 27 jul 2017 22:53

Hallo iedereen,

Ik ben een 16-jarig meisje. Mijn conditie zelf is goed, ik speel voetbal en ga regelmatig tientallen kilometers lopen aan ongeveer 13 km/u gemiddeld. Ik zou graag de Mont Ventoux oplopen binnen 3 weken. Hiervoor zou ik graag enkele tips krijgen i.v.m het parcours, wat voor voeding ik tijdens de klim zou moeten meenemen, ook mensen die hun eigen ervaringen op de Ventoux zouden willen delen zijn altijd welkom.
Alvast bedankt

baukje

Re: Mont Ventoux

Bericht door baukje » 30 jul 2017 20:31

Ik heb hem twee keer opgelopen. Hoe het stijgingspercentage verloopt kun je op internet gemakkelijk terugvinden en verder is het gewoon de weg vervolgen en doorgaan. Heb zelf op dezelfde sportdrank gelopen die ik normaal ook tijdens trainingen en wedstrijden gebruik. Vanaf 15km is het open en het schijnt dat je dan nogal last kunt hebben van de wind maar de twee keer dat ik er liep was het stralend weer met niet al te veel wind.
Ik ben lang niet zo snel. Normale weg halve marathon loop ik in een 1hr35 over de Mont Ventoux vanuit Bedoin (is een 21,5km) deed ik 2hr15. Woon in een vlak gebied dus de ' heuveltraining' heb ik op het viaduct gedaan.

Plaats reactie