Welke app?

Wat moet je weten als beginnend hardloper of deel hier je vragen
Plaats reactie
Zonnebloempje5

Welke app?

Bericht door Zonnebloempje5 » 05 okt 2017 17:34

Ik wil graag beginnen met hardlopen en trainen voor bijv. een Dam tot Damloop. Mijn conditie is oke, train conditioneel 3x per week in de sportschool met allerlei groepslessen, maar geen hardlopen! Ik heb een Fitbit charge 2 en zou tijdens het lopen graag begeleiding en muziek willen horen. Zie even door de bomen het bos niet meer, welke app moet ik kiezen?

sjors078

Re: Welke app?

Bericht door sjors078 » 06 okt 2017 12:28

hallo zonnebloempje leuk dat je wilt gaan hardlopen!

helaas heb ik nooit een app gebruikt dus kan je vraag niet goed beantwoorden maar mijn suggestie:
download een van de gratis apps in de appstore en probeer t gewoon uit, is de app niet fijn download je een andere en verwijder je welke niet fijn zijn.
er zijn ondertussen zoveel gratis apps en volgens mij zijn de bovenste 10 prima te gebruiken, bedoel deze staan niet voor niets bovenaan.
begin gewoon rustig aan en luister naar je lichaam.
het maakt niet uit hoe snel of ver je gaat en hoelang je daarover doet, vergeet dat nooit!

ik doe altijd een route maken op internet (afstandmeten.nl of runnermaps) probeer hierbij altijd woonwijken en verkeerslichten te vermijden, het liefst loop ik op een rustige weg langs t water of door een park.
hiermee zorg ik ook dat ik niet altijd het zelfde rondje loop want dat motiveert niet.
zorg dat je een aantal routes heb en loop deze om en om dat motiveert wel! want dan zie je je vooruitgang, cijfers zeggen niet alles (totale tijd en snelheid) dit kan zo wisselend zijn aan omgeving/verkeer/weersomstandigheden.
run for fun

Runner

Bericht door Runner » 06 okt 2017 13:02

Kan bijvoorbeeld Runkeeper niet gecombineerd worden met muziek? Ik gebruik zelf zelden muziek tijdens het lopen, vooral omdat ik graag luister of er verkeer aan komt o.i.d. Afstandmeten.nl is inderdaad een goede oplossing om een route uit te zetten met een bepaalde afstand.

RunningAstrid

Bericht door RunningAstrid » 25 okt 2017 14:27

Heel soms gebruik ik gewoon simper de mp3-speler. Die kan ik wel op de telefoon gebruiken maar mijn telefoon vind ik dan weer groot om mee te nemen. Ik heb dus een kleine simpele (en goedkope) mp3-speler die ik dan soms meeneem.

Plaats reactie