Start To Run

Wat moet je weten als beginnend hardloper of deel hier je vragen
Plaats reactie
Moderator

Start To Run

Bericht door Moderator » 05 mar 2013 15:59

Waarom aan Start To Run doen?

Wel, sporten moet leuk blijven, zeker als je gaat hardlopen is het niet vanzelfsprekend dat je uithoudingsvermogen van dag 1 op peil staat, je gaat jezelf de dag erna ook stijf voelen en dan ga je het misschien snel opgeven. Bij Start To Run zal je dit niet hebben, je conditie wordt opgebouwd met een stappenplan, je loopt bijvoorbeeld 1 minuut en daarna wandel je 1 minuut. dit doe je zo een tiental keren. De volgende training bevorder je het lopen door 1 minuut te lopen en maar 30 seconden te stappen, zo worden de trainingen langzaam uitgebouwd tot uiteindelijk een langer stuk onafgebroken kunnen (hard)lopen.

Ook is het leuker om dit in groep te doen, met een looppartner of een loopmaatje. Heb je die niet dan kan je altijd voor een mp3 speler gaan. Wij van hardloopforum.com wensen je alvast heel veel succes en laat zeker op dit forum weten hoe het gaat, waar je gaat trainen en welk doel je hebt.

Ccindy

Re: Start To Run

Bericht door Ccindy » 11 mar 2013 10:08

Omdat ik nog geen lessen had van Renate, heb ik de eerste les gelopen met Evy (oude versie). Vond ik niet zo prettig en twee dagen later ben ik Renate gaan doen, wat ik persoonlijk prettiger vond. Wel heb ik Evy geadviseerd aan een vriendin, omdat zij 0 conditie heeft en Evy wat rustiger aan opbouwt.

Vandaag les 4. Persoonlijk vind ik het erg prettig om op deze manier te trainen, want eerdere pogingen zonder begeleiding zijn nooit wat geworden. Hardlopen met een maatje kan eigenlijk maar 1x per week; de rest van de week kan ik geen vaste tijden inplannen (wel vaste dagen), dus dat wordt lastiger.

bart dewilde

Bericht door bart dewilde » 14 mar 2013 12:54

Ik ben ook begonnen met de lessen van Evy maar na de eerste 2 weken heb ik het opgegeven omdat mijn conditie echt wel ietds sneller op peil werd gesteld .
Eens je de prikkel te pakken hebt moet je echt gaan trainen :)
Het is als het wielrennen denk ik . Eerst geloofde ik ook niet dat je eraan verhangen kon geraken maar blijkbaar had ik ongelijk .
:mrgreen:

Karen

Bericht door Karen » 01 sep 2013 12:56

ik ben begonnen eigenlijk in de wilde weg rondjes rennen :? ja dat gaat dan niet lukken natuurlijk.
ik ben sinds 3 weken gestart met het tranig programma met Renate en dat valt helemaal in mijn smaak. Kan het helemaal bij houden en ben niet buitenadem.
ik heb als doel om 5 km aan 1 stuk te lopen ben er nog laaaaang niet mar als ik zo doorga met begeleiding van Renate dan moet het wel gaan lukken. :D
Zou dit aanbevelen voor de beginners.

Runner

Bericht door Runner » 03 sep 2013 21:10

Nu ik hier ook jouw berichtje lees denk ik het antwoord al te hebben ;) dat in het wilde weg gaan hardlopen wil soms nog wel eens lukken maar dat ligt aan de (sportieve) achtergrond. In ieder geval veel succes.

Karen

Bericht door Karen » 05 sep 2013 10:30

dank je wel Runner :D

Erika85

Bericht door Erika85 » 15 jan 2014 08:58

Mijn man is vorig jaar idd ook begonnen via Evy. Dat beviel hem erg goed. Helaas is hij door ziekte weer terug bij af en beginnen we nu samen. Weer met Evy.
Morgen de eerste keer. Ben benieuwd. zo best is mijn conditie niet :lol:

femkehen

Bericht door femkehen » 23 jan 2014 15:41

Erika85 schreef:Mijn man is vorig jaar idd ook begonnen via Evy. Dat beviel hem erg goed. Helaas is hij door ziekte weer terug bij af en beginnen we nu samen. Weer met Evy.
Morgen de eerste keer. Ben benieuwd. zo best is mijn conditie niet :lol:
Succes met lopen. Samen starten is altijd fijner dan alleen. Je kunt erlkaar dan goed motiveren!

Runner

Bericht door Runner » 11 feb 2014 14:44

Dat klopt, toen ik begon met hardlopen was dat met twee vrienden maar in de loop van de tijd ging dat ook meer naar alleen lopen. Onder andere omdat je dan niet afhankelijk bent van een vaste tijd en dag. Samen een duurloop lopen vind ik wel ideaal, maakt het wat afwisselend en buiten dat je gedachten kwijt kunt zorg je er ook voor dat als je nog wat kunt babbelen dat het tempo niet te hoog ligt :)

Runninggirl

Bericht door Runninggirl » 01 apr 2014 21:27

Ik heb maar kort met Evy getraind maar ik vind het toch wat ongemakkelijk om met een mp3-speler te lopen en soms kan het zelfs gevaarlijk zijn. Mijn rondjes loop ik vaak op fietspaden of dijken en ik hoor liever iets aankomen dan dat ik schrik van plots een fietser of auto :oops: Het principe van het langzaam opbouwen heb ik wel volgehouden en heb daardoor makkelijk een beetje conditie kunnen opbouwen :)

Plaats reactie