Hartslag lopen

Wat moet je weten als beginnend hardloper of deel hier je vragen
Plaats reactie
Sebastian

Hartslag lopen

Bericht door Sebastian » 24 jan 2017 18:22

Geachten,

Nu loop ik al een aantal maanden hard en het geeft mij een lekker gevoel, hetgeen ik niet verwacht had. Vanwege een kraakbeentrauma in mijn schouder mag ik mijn explosieve sporten (Krav-Maga) niet meer doen, dus om mijn lijf toch in beweging te houden ben ik gaan hardlopen. Nu is het zo dat ik eerder van de sportarts te horen heb gekregen dat ik teveel in verzuring trainde en ik mij echt moet gaan focussen op het verbeteren van mijn duurconditie.

Echter zit hier een moeilijkheidsfactor in voor mij. Ik verzuur al bij een hartslag van 150 en moet daarom tijdens mijn hardloopsessies het liefst op dit hartslag blijven. Hiervoor heb ik een aantal weken geleden een Garmin Vivoactive HR aangeschaft. Ideaal apparaatje, alleen schiet mijn hartslag bij een langzame tempo algauw naar 170. Ga ik weer wandelen, blijf ik rond de 155. Met heeeeel langzaam hardlopen (wandelen gaat dan sneller) zit ik op 160.

Hoe kan ik mijn hartslag stabiel houden en op 150-160 houden en toch het gevoel hebben dat ik in beweging ben?

Groet,

Sebastian

Plaats reactie