Rusten

Wat moet je weten als beginnend hardloper of deel hier je vragen
Plaats reactie
anneroos

Rusten

Bericht door anneroos » 30 jun 2016 13:47

Hallo allemaal, ik ben nu al een tijdje aan het hardlopen en regelmatig aan het trainen. Nu merk ik dat ik het lastig vond om mijn lichaam voldoende rust te geven en dit zorgde ervoor dat ik minder progressie boekte in snelheid en uithoudingsvermogen dan ik graag had gezien.

Waar ik nu dus achter ben gekomen is dat niet alleen rust tussen trainingsdagen, maar vooral je nachtrust heel erg belangrijk is. Als je niet goed slaapt dan geef je het lichaam 's nachts de kans niet om goed te herstellen en heb je de volgende dag maar weinig energie. Ik ben toen op zoek gegaan naar een nieuw matras en wilde even een tip met jullie delen.

Waar ik erg goede ervaringen mee heb is Decupré. Bij dit bedrijf kun je slaapadvies ontvangen wanneer je op hun site (decupre.com) een adviespaneel invult. Dit is gratis en vrijblijvend. De matrassen werken drukverdelend en dragen dus bij aan een goed lichamelijk en geestelijk herstel, daarnaast hebben de matrassen een preventieve functie tegen o.a. rug- en nekklachten. Je kunt je nieuwe matras ook nog eens 30 dagen uitproberen voordat je besluit hem te kopen dus zo kun je zelf kijken of het voor je werkt!

Hoe (en waar) pakken jullie verder voldoende rust?

Groetjes Anne Roos

Plaats reactie