Voorkomen van blessures?

Wat moet je weten als beginnend hardloper of deel hier je vragen
Plaats reactie
Vin1

Voorkomen van blessures?

Bericht door Vin1 » 26 apr 2016 16:01

Al langere tijd loop ik wel hard maar het terugkomende beeld was eigenlijk dat als ik een paar maanden lekker bezig was, ik weer een blessure kreeg :(
Dan lag ik er weer maanden. Veelvoorkomende blessures als Lies, hamstring, kuit etc...
Ik kom nu terug van een kuitblessure en heb als tip gekregen om regelmatig te rekken, ook bijv voor het slapen gaan.
Met als doel om de spieren langer te maken zodat ze beter kunnen functioneren en minder blessuregevoelig worden.
Ter aanvullig ben ik ook krachttraining gaan doen voor mijn benen met de logica erachter om mijn spieren sterker te maken?
Mijn vraag is, ben ik inderdaad goed bezig of is krachttraining geen goede combinatie met hardlopen?

sportable

Re: Voorkomen van blessures?

Bericht door sportable » 19 mei 2016 11:21

Hi Vin1,

Vervelend om te horen van de terugkerende blessures, krachttraining kan inderdaad helpen om de spieren sterker te maken. Probeer elke dag de spieren te rekken zodat deze lekker lang blijven dit zou al een hoop kunnen schelen ook kan het zijn dat je op verkeerde schoenen loopt, ieder lichaam is anders en iedere schoen ook. Mijn eigen voeten hebben een neutrale houding, dit houdt in dat de druk op mijn voeten gelijk is verdeeld. Sommige mensen hebben meer druk op de hiel (last van pijn in de knie) of lopen te ver voorover (scheenbeen blessures).

Het is dan niet verkeerd om bij een hardloopwinkel jou voeten op te meten om zo tot de perfecte schoen te komen. Dit zou veel kunnen schelen waardoor je weer lekker kan gaan hardlopen en aan de slag kunt gaan. Bij een goede winkel kun je vaak ook op een loopband je tred laten filmen waardoor je kunt zien wat je misschien verkeerd doet.

Hopelijk heb je iets aan deze informatie, neem anders ook nog een kijkje op http://sportable.info

Vin1

Re: Voorkomen van blessures?

Bericht door Vin1 » 19 mei 2016 11:34

Bedankt voor je reactie/advies !!

Plaats reactie