Krachttraining

Wat moet je weten als beginnend hardloper of deel hier je vragen
Plaats reactie
Prachtig

Krachttraining

Bericht door Prachtig » 23 jan 2019 16:35

Hallo allemaal,

Mijn naam is Anne en ik ben pas begonnen met hardlopen en het gaat heel goed! Graag zou ik ook wat meer krachttraining willen doen voor het sterker maken van mijn spieren. Wanneer kan ik het beste krachttraining doen, op de loopdag zelf of de dag erna? Hoe doen jullie dat? Ik ben overigens wel van plan om de oefeningen thuis te doen, ik houd niet van een sportschool. Heeft iemand misschien ook tips voor schema's, youtuber's, apps of website's?

Alvast hartelijk bedankt voor de reactie :)

Groetjes, Anne

sjors078

Re: Krachttraining

Bericht door sjors078 » 25 jan 2019 08:20

dat is allemaal afhankelijk van hoe vaak en hoe zwaar je traint?
wat is het doel van de kracht training? is het echt sterker worden of het sterker maken van spieren ed voor tijdens het hardlopen.
ik loop zelf veel trails (door de natuurlijk en het liefst heuvelachtig) ik fiets elke dag woon/werk 2x10km en merk hierdoor dat ik sterker in mijn bovenbenen ben. (maar het is ook gewoon lekker om te fietsen).

als ik niet ben lopen ben ik wel te vinden in de sportschool waar ik dan ook fullbody train met de kettlebell.
dit zijn opzich oefeningen die je thuis prima zou kunnen doen als je beter wilt gaan lopen.
ook zijn de oefeningen met weerstandelastiek prima thuis te doen en ook goed voor hardlopers omdat je de meer geïsoleerde spieren aanspreekt.

welke apps zijn handig?
ik ben lid op een atletiek dus voor het schema heb ik niks nodig.
mijn sporthorloge heeft een prima app voor de statistieken en strava is ook erg leuk om de rest van je vrienden in de gaten te houden en inspiratie op te doen van andere lopers.
run for fun

Plaats reactie