Bijna al één jaar met lopen bezig

Stel jezelf voor maar pas op met privégegevens delen op het forum
Plaats reactie
chantal

Bijna al één jaar met lopen bezig

Bericht door chantal » 05 feb 2018 11:33

Dag sportieve forumleden.
Ik ben Chantal, woon in West-Vlaanderen, en mag deze maand 59 kaarsen uitblazen op mijn verjaardagstaart.
Sporten is gezond, zelfs als je bijna de pensioenleeftijd bereikt hebt :lol: om die reden ben ik vorig jaar, eind maart 2017, begonnen met start to run. Ik heb het in groep gedaan, bij de joggingclub van mijn gemeente.
We zijn met 9 gestart, en één jaar later met vier overgebleven (allemaal dames)
We lopen bijna één jaar met regelmaat, 2 keer per week, en af en toe een westrijdje.
We willen eind april meedoen aan een wedstrijd van 10 km, en lopen wekelijks tussen de 8 en 9,5 km.
Ik ben in elk geval heel blij dat ik er nog mee begonnen ben, alhoewel dit niet zo jong is om voor de 1ste keer te starten. Ik zorg ervoor om heel goed te stretchen na elke loop, en voorlopig ben ik gespaard gebleven van spierpijnen.
We lopen ook niet overdreven snel, uithouden vinden we belangrijker dan halverwege moeten stoppen. Op een wedstrijd lopen we natuurlijk wel wat sneller, door de massa die je automatisch meetrekt.
groetjes Chantal

sjors078

Re: Bijna al één jaar met lopen bezig

Bericht door sjors078 » 05 feb 2018 13:11

Hoi chantal, alvast van HARTE!
leuk om te horen dat je met een groepje bent begonnen en daar nog steeds een aantal van over is.
ik ben zelf ook niet zo van de tijden, uitlopen en genieten is voor mij het belangrijkste.
run for fun

Plaats reactie