Hallo

Stel jezelf voor maar pas op met privégegevens delen op het forum
Plaats reactie
Jolooptook

Hallo

Bericht door Jolooptook » 14 apr 2017 14:34

Ik zal me eerst maar eens netjes voorstellen ;)
Mijn naam is Jolanda en ik ben een absolute beginner, ben anderhalve week geleden gestart met lopen, en tot mijn grote verbazing wil ik het doorzetten, in het verleden een poging gedaan, twee keer hard gelopen en toen was het klaar.
Nu heb ik ook hardloop kleding gekocht enz dus wil ook echt doorzetten.
Ik ga vandaag starten met Evy. Ik ben begonnen zonder een echt schema maar ik liep 8 keer een minuut en tussenpozen van 3 minuten flink doorstappen.

Ik ben wel gewend om lange gewone wandelingen te maken met mijn hondje, maar ik vind de stukjes hardlopen toch echt wel pittig haha ;)

RunningAstrid

Re: Hallo

Bericht door RunningAstrid » 14 apr 2017 18:22

Hoi Jolanda, leuk om te lezen en welkom. Ik ben zelf even minder actief geweest door een blessure maar pak het weer op. Ik hoop dat je veel plezier gaat hebben aan het hardlopen en ik heb evy ook gebruikt.

Jolooptook

Bericht door Jolooptook » 14 apr 2017 19:09

Dank je wel, ik heb de eerste les makkelijk doorstaan, dat hem iets pittiger verwacht maar wel leuk dat het laatste stuk 3 minuten was dat heb ik voor het eerst gelopen, ging gelukkig ook helemaal goed, nu moet ik morgen rustdag houden en ga dat ook maar dien.

Hans

Bericht door Hans » 15 apr 2017 14:11

Veel plezier en als een dagje toch even tegenzit of je kunt niet lopen het is geen ramp. Ik ken evy alleen van lopers uit mijn omgeving en ze hebben er allemaal plezier aan gehad. De meesten lopen nu met gemak 5 tot 10 kilometer.

Jolooptook

Bericht door Jolooptook » 18 apr 2017 19:31

Dank je wel hoor.
Vandaag had ik les 3 moeten lopen, daar was ik ook aan begonnen tot aan de helft, wilde toen het geluid achter zetten maar drukte op een verkeerd knopje toen starte les 6 whoops, maar die heb ik maar gelopen toen en heb dus al les 6 gedaan en dat is goed gegaan. Nu mag ik pas vrijdag weer lopen en denk dat ik les 4 en 5 maar oversla dan en weer les 6 ga lopen.

RunningAstrid

Bericht door RunningAstrid » 18 apr 2017 19:52

Herkenbaar :) ik loop af en toe met een mp3-speler, niet met trainingen maar met muziek. Als de batterij leeg is dan baal ik wel een beetje, zelfde met mijn gps horloge maar daarna gewoon niks van aantrekken. Het ging dus makkelijk ondanks de lessen overslaan? :P

Jolooptook

Bericht door Jolooptook » 19 apr 2017 12:47

Ja erg goed, ga vrijdag weer hardlopen weer lesje 6.
Ben ook aan het schilderen en verbouwen in ons nieuwe huis en had met Pasen hoge hakken aan tijdens familie bezoek heb nu een soort spierpijn de spier die van de voet naar de grote teen loopt, denk dat het door de hakken komt.

Maar had vandaag veel spierpijn verwacht ipv les 3 les 6 en verder heb ik nergens last van dus denk dat ik gewoon vanaf les zes verder lopen denk.

Runner

Bericht door Runner » 30 apr 2017 11:58

Veel plezier Jolanda en probeer je niet te overbelasten, de schema's zijn er om voorzichtig op te bouwen en niet geblesseerd te raken.

Plaats reactie