Eventjes netjes voorstellen.

Stel jezelf voor maar pas op met privégegevens delen op het forum
Plaats reactie
Robin 1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2016 13:52

Eventjes netjes voorstellen.

Bericht door Robin 1975 » 23 apr 2016 14:12

Hallo allemaal,

Mijn naam is Robin, 40 jaar jong en kom uit Reeuwijk.

Ik ben regelmatig aan het mountainbiken maar betrap me erop dat ik dit eigenlijk alleen doe in de lente/zomer/herfst mits het weer het toe laat. Om die reden ben ik zo'n 2 maanden geleden begonnen met hardlopen daar dit een sport is die het hele jaar rond te beoefenen is. Wat een openbaring! Het geeft zo'n heerlijk gevoel als je je beoogde doel van je training gehaald hebt en je langzaam je grenzen kunt verleggen. Dat ik hier niet jaren eerder mee begonnen ben....

Ik loop nu nog intervaltrainingen 3 a 4 x per week 25 minuten. Net nu ik conditioneel klaar ben om in 1 tempo dezelfde afstand af te leggen, gaat mijn lichaam tegenstribbelen. Pijn in mijn beide knieën en in mijn linker enkel. Ik zal hierover een topic openen bij blessures omdat ik wel wil blijven lopen maar NIET met pijn!

Groeten Robin

RunningAstrid
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 mar 2013 15:17

Re: Eventjes netjes voorstellen.

Bericht door RunningAstrid » 24 apr 2016 21:46

Welkom Robin en ik speur direct naar jouw andere bericht dus daar ook een reactie ;)

Ray Duijn
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 aug 2016 19:25

Re: Eventjes netjes voorstellen.

Bericht door Ray Duijn » 11 aug 2016 08:45

Goedemorgen mensen , nieuw hier , al wat gepost , maar nog niet mijzelf voorgesteld.

Ik ben Ray Duijn uit Haarlem , 40 jaar , 1m81 en 73 kilo , maar ik woog begin 2012 nog 126 kilo.
Knop in mijn kop ging om , flink afgevallen dus en begonnen met mountainbiken 3 jaar geleden.
Tot mijn verrassing kwam ik in Spaarnwoude op de MTB route wel alle heftige klimmen op zonder af te stappen.
De kracht was er wel - zelfs 2 gymleraren eraf gereden in de zigzagklim - , maar het uithoudingsvermogen niet.
Eind juli een racefiets gekocht en een fietscomputer met hartslagmeting d.m.v. borstband.
Werkt perfect en motiverend (!!!) en toen ook een polsband gekocht waar ik de fietscomputer zo in kan klikken voor het hardlopen.

Ik had 3 weken geleden echter werkelijk geen idee hoe ik er voor stond toen ik begon met hardlopen.
Tegelijkertijd met het hardlopen heb ik ook mijn voedselpatroon - wederom - aangepast.
Ik voeg zelf geen zout en suiker meer toe aan eten en snoepen deed ik al niet meer , net zo min als alcohol nuttigen.
Verder opletten in de supermarkt met boodschappen , echt een kijk en vergelijk onderzoek af en toe hoor !
Ik ga dus voor weinig tot geen vet , ik heb mijn consumptie van rood vlees flink terug gebracht en alleen nog maar mager of liever nog kip. Verder drink ik alleen nog maar water , magere melk , vers geperst fruit en roosvicee multivit.
Hoe sta ik er nu voor ? Tsja getallen dus : 2,5km - 11min07 , 5km - 23min20 , 10km - 49min01 en alles met een hartslag van tussen de 150 en 160.

Ik weet dat het nog niet veel voorstelt met een gemiddelde snelheid van 12,25km/uur , maar het begin is er nu wel.
Vandaar dat ik ook eens mee ga doen met de Hemmeromloop : eens kijken wat deze oude man nog kan op de 6km.
Geen ervaring met een andere route dan mijn eigen - voor de helft onverharde - trainingsrondje. Ook geen ervaring met starten , maar ik hoop dat als ik vroeg bij de start ben toch een beetje vooraan kan starten ipv al seconden te verliezen in het gedrang bij de start : het liefst loop ik meteen mijn eigen tempo. Misschien anders de 1e 50 meter even wat sneller starten , de vrije ruimte opzoeken en dan weer op mijn gewenste hartslag komen.Gezien de tijden van vorig jaar zou ik dus wel bij de 1e 30 kunnen eindigen. Misschien zelfs iets beter - onder voorbehoud - aangezien deze wedstrijd volledig verhard is EN niet langs de dijk in het open landschap , maar in het centrum van een dorp.

Grtz Ray

Plaats reactie