Goedenmiddag

Stel jezelf voor maar pas op met privégegevens delen op het forum
Plaats reactie
JohanK

Goedenmiddag

Bericht door JohanK » 03 mar 2016 18:18

Mijn naam is Johan, 55 jaar, woonachtig in Alkmaar en sinds een maandje weer aan het trainen na 25 jaar helemaal niets aan sporten gedaan te hebben
In het verleden heb ik wel veel aan sport gedaan zoals judo (internationaal) en hardlopen (gemiddeld 5x per week 12 km).
Door een paar heftige ongevallen waarbij ik onder meer een zware rughernia en een gebroken nek had opgelopen is in het sporten de klad gekomen.
Na de nekbreuk was ik rechtszijdig (tijdelijk) verlamd maar zou waarschijnlijk nooit goed meer mijn rechterarm/hand kunnen gebruiken.
Hier heb ik me echter nooit bij neergelegd en ben met name de rechterkant extra ga trainen met als gevolg dat ik rechts alle functie weer terug heb.

In de periode dat ik nog wel veel trainde heb ik vaak met 12K lopen meegedaan en 2 keer een halve marathon gelopen welke was georganiseerd door AV Suomi in Santpoort.

Nu 25 jaar later (en 25 jaar ouder) heb ik me voorgenomen mijn conditie weer behoorlijk op te vijzelen.
Zoals al gezegd ben ik sedert een maandje weer aan het trainen, weliswaar indoor op de band, maar toch.
Nu heb ik mezelf als doel gesteld wederom een halve marathon te kunnen lopen.
Niet om binnen de top 10 daar te eindigen maar wel om hem (ruim) binnen de tijd uit te lopen.
Echter tijdens het trainen (indoor) loop ik wel tegen wat dingetjes aan waar ik vroeger geen last had maar zet deze in de juiste topic.

Runner

Re: Goedenmiddag

Bericht door Runner » 03 mar 2016 21:11

Welkom, ik reageerde net al op een ander onderwerp van jou. Hopelijk gaat het oppakken van het hardlopen na een tijdje weer goed, misschien eerst nog gewenning voor het lichaam en daarna moeiteloos kunnen trainen. Wanneer ongeveer is de halve marathon gepland?

JohanK

Bericht door JohanK » 04 mar 2016 20:23

De halve marathon die ik zou willen gaan lopen is medio september dus heb nog even de tijd.
Zo gauw het weer het voor mij toelaat ga ik ook buiten lopen daar dat toch weer anders loopt dan op de band.

Runner

Bericht door Runner » 04 mar 2016 23:34

Dat is inderdaad te overzien en niet te gehaast. Toevallig heb ik in september ook mijn doel voor het komende half jaar maar dat is 15km. Tot die tijd probeer ik blessurevrij te blijven en de conditie langzaam weer naar een goed niveau te krijgen. Op de band lopen is inderdaad wat anders maar wel een goed middel om de koudere maanden door te komen.

JohanK

Bericht door JohanK » 07 mar 2016 15:34

Ben inmiddels wat aan het uittesten geweest m.b.t. schoeisel.
De schoenen die ik normaal aan heb met trainen thuis gelaten en een paar (oudere) schoenen vandaag op de band uitgetest.
Zoals het nu lijkt komt de verzuring die ik vooral links heb in de kuit door onjuist schoeisel te komen afgaande op het feit dat ik vandaag totaal geen last van de verzuring had maar wel spontane verstijving na 30 minuten in beide benen.

Volgens de sportschool kan ik het beste mijn voeten laten meten/filmen zodat men schoenen kunnen maken/aanpassen waardoor ik een stuk prettiger loop.
Het viel een van de medewerkers van de sportschool op dat ik naar zijn zeggen behoorlijk op de hak loop en dat dit gedeelte ook extra demping nodig heeft in de schoenen wat bij mijn huidige schoenen niet het geval is.

Wanneer aan het eind van de maand het geldschip binnen komt maar eens langs gaan om inderdaad een afdruk/film te laten maken hoe ik loop.
Heb een adres gekregen op de sportschool en zou incl. aanpassingen ongeveer een 100,00 euro kwijt zijn voor een paar schoenen.
Afwachten dus maar en intussen gewoon doorgaan met trainen.

Plaats reactie