Mezelf voorstellen

Stel jezelf voor maar pas op met privégegevens delen op het forum
Plaats reactie
korrel
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2018 11:20

Mezelf voorstellen

Bericht door korrel » 01 apr 2018 11:37

Hallo,

ik heb als +40er slechts sinds medio 2017 mijn eerste stappen in de loopwereld gezet. Heb mezelf een maandje of drie de tijd gegeven om mijn doel (de 5km zonder problemen uit te lopen) te bereiken. Ondanks mijn toch behoorlijk fysieke werk moest ik op dat vlak dus van quasi nul vertrekken.
In de zomer heb ik dan langzaam verder gewerkt aan mijn basis en begin september was de eerst 10K een feit.
Ondanks het gegeven dat ik weinig free time heb en voor goed te zijn beter 3x/week zou lopen hou ik het da laatste maanden op 2x. Sinds November/December zijn de eerste 20K een feit. Ik probeer gestaag te werken aan mijn snelheid door al eens een intervalletje in te lassen maar meestal is het 1x week een 8-12k training en dan nog eentje met net wat meer tot een max van 20-21. Natuurlijk loert het onvermijdelijke dan om de hoek, met name de eerst blessures.... In het begin heb ik knieversterkende oefeningen moeten doen voor mijn linkerknie waar een foute 'sporing' zat, dat is gebeterd, vervolgens door de langere afstanden al eens wat last van hielspoor en nu de eerste keer een verrekking in de kuit. Dit lijkt veel, maar in feite valt het allemaal best mee gezien ik me nooit kapot loop en mijn HS meter nauwgezet volg.
Een maandje geleden mijn eerst 12K wedstrijd gelopen bij een temp van -12 maar het was een super ervaring. Ik weet dat ik nooit de ambitie moet hebben om me daar vooraan te mengen, maar daar draait het ook niet om, het gaat erom om te kijken waar mijn eigen mogelijkheden zijn. Na deze loop heb ik alvast mijn HS nauwer kunnen bepalen, doordat ze na een sprint bergop op het einde serieus gepiekt heeft en ik dus in feite mezelf voor niets heb zitten opjagen dat ik in te hoge HS zones heb zitten trainen de laatste weken. Zo zie je maar, meten is weten. Er is een verschil tussen een max hs van 178 of 184 als je gaat trainen...

Plaats reactie