Hardloopband kopen, voor- en nadelen

Algemene berichten en tips voor het forum kunnen hier geplaatst worden
Plaats reactie
Runninggirl

Hardloopband kopen, voor- en nadelen

Bericht door Runninggirl » 28 okt 2017 13:35

Ik wil misschien een hardloopband kopen om thuis te gebruiken en dan vooral voor de koude en natte maanden. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik dan het beste een tweedehands kopen van een bekend merkt of voor nieuw gaan voor een redelijke prijs dus maximaal ongeveer €800?

Een andere vraag is wat ik kan doen tegen geluid. Ik weet dat er matten te koop zijn die het geluid dempen maar is dat genoeg om buren geen overlast te bezorgen? Misschien valt het geluid wel mee maar ook hier ben ik benieuwd naar.

sjors078

Re: Hardloopband kopen, voor- en nadelen

Bericht door sjors078 » 30 okt 2017 08:32

hoi runninggirl, ik heb geen ervaring met loopbanden behalve dat ik heel af en toe bij de fitforfree op zo ding sta.

ik houd niet zo erg van de loopband, na 5km ben ik t zat!
ik vindt t wel prettig dat ik de mogelijkheid heb bij de fitforfree dat wanneer t echt slecht weer is ik wel even kan lopen.
maar ik zou zelf geen band kopen omdat ik deze teweinig zou gebruiken.
verder denk ik dat een 2de hands best prima zou moeten zijn (des nooits als 1ste en misschien later wel een nieuwe?).
veel mensen kopen zo ding en gebruiken m nauwelijks en doen m dan maar weg want t neemt best wat ruimte in.
betreft merken ben ik niet op de hoogte, volgens mij zijn deze redelijk hetzelfde dus zou ik kijken welke er goed uitziet en niet voor een klein smal gammel ding gaan.
run for fun

Hans

Re: Hardloopband kopen, voor- en nadelen

Bericht door Hans » 30 okt 2017 14:04

Ik zou ook vooral letten op een stevig en breed/lang loopvlak. Van de merken weet ik te weinig maar Kettler is volgens mij wel bekend (en duur). Mijn ervaring gaat niet verder dan de fitnessruimtes.

Plaats reactie