Tips voor hardlooptest over 2 weken

Algemene berichten en tips voor het forum kunnen hier geplaatst worden
Plaats reactie
Johnie

Tips voor hardlooptest over 2 weken

Bericht door Johnie » 23 apr 2016 21:55

Hallo iedereen,

Ik zit met het volgende.

Ik doe al een paar jaar hardlopen. Dit was eigenlijk meer joggen en deed rustig 40/45 minuten over 5km.
Een maand of 4/5 terug ben ik begonnen met wat meer tempo in verband met een sporttest voor een selectiewerving.
Helaas heb ik door persoonlijke omstandigheden niet zo vaak kunnen trainen zoals ik had willen doen, maar 3/4 weken terug liep ik de 5 km in 27 minuten, 11km/h gemiddeld maar moest echt wel flink me best doen, al had ik het gevoel dat ik wel een tandje bij kon doen al was het een klein tandje. Dit terwijl ik 4/5 maanden terug na 1 km al kapot was.
Ik heb 3 weken niks kunnen doen ivb met een blessure en een griep, dus heb het nu weer opgepakt.

Maaaaarr.. op dinsdag over 2 weken moet ik de test al doen; 5km onder de 25 minuten. Dit word pittig aangezien ik er dan nog 2 minuten vanaf moet lopen, maar als ik thuis blijf zitten haal ik het sws niet. Ik ben geen opgever dus wil er graag voor gaan en lopen alsof mijn leven ervanaf hangt. Ik geloof dat er op die dag extra druk op zit en er wat adrenaline aan te pas komt, aangezien ik deze baan echt graag wil.

Mij vraag is, hebben jullie nog tips voor me die het mij wat zullen vergemakkelijken?

Groetjes en fijne avond,

Johnie

RunningAstrid

Re: Tips voor hardlooptest over 2 weken

Bericht door RunningAstrid » 24 apr 2016 21:55

Lastige vraag Johnie want zelfs die paar minuten lijken best veel om in 2 weken eraf te kunnen lopen. Misschien is het belangrijkste wel de indeling van de 5 kilometer want als je te snel begint kom je jezelf tegen. Misschien om de dag wat intervallen lopen op een niet te intensief tempo. Ik ben benieuwd of het je gaat lukken en veel succes.

Johnie

Bericht door Johnie » 25 apr 2016 21:47

Dankjewel Astrid!

Ik had al bedacht om rustig te beginnen en gedurende de loop het tempo op te voeren. Ik kan opzich goed de knop omzetten en helemaal stuk gaan, maar 2 minuten is natuurlijk wel veel. Maar als ik thuis blijf haal ik het helemaal niet!

Johnie

Bericht door Johnie » 03 mei 2016 22:36

Nou geloof het of niet. Maar die 2 minuten wist ik eraf te lopen. Ik wilde het rustig opbouwen, maar liep met de groep in het begin gelijk mee met tempootje 14/15. Dit wilde ik zolang mogelijk volhouden om marge te creëren voor later in de loop. Dit hield ik 2 km ong. vol en ben toen mijn eigen tempo gaan lopen. Derest van de rit niet onder de 11 per uur geweest, laatste ronde nog wat versnelt en vanaf de laatste bocht een eindsprint gemaakt wat resulteerde in een tijd van 24 minuten en 54 seconden. Ik heb echt alles gegeven!

Runner

Bericht door Runner » 11 mei 2016 19:04

Gefeliciteerd Johnie, smaakt dit naar meer? :P Ik hoop van wel en hou ons maar op de hoogte.

Johnie

Bericht door Johnie » 08 jun 2016 14:43

Helaas ben ik desondanks niet naar de volgende ronde! Maar dit smaakt zeker naar meer. Ik heb even een maandje rust gehouden voor m'n scheenbeen en hamstring, maar heb het weer opgepakt en wil nu de komende drie maanden gaan trainen om naar de 20 minuten te gaan.

Plaats reactie