Constante loop

Algemene berichten en tips voor het forum kunnen hier geplaatst worden
Plaats reactie
MarianneS

Constante loop

Bericht door MarianneS » 29 jan 2019 21:52

Hoi allemaal, ik ben nieuw hier en probeer steeds meer te leren over hardlopen. Ik loop al enige tijd, soms een paar maanden redelijk fanatiek dan weer bijna niet. Ik heb lipoedeem en geen van nature makkelijke loper, toch merk ik dat het goed voor mij is dus ik blijf proberen. Op een goede dag kan ik 8km lopen maar mijn probleem is dat ik niet constant door kan lopen. Ik moet tussendoor steeds af en toe, al is het maar 10 meter even wandelen om een paar happen goed adem te kunnen nemen, dan kan ik weer door. Het ligt niet aan een te hoog tempo want ik loop al heel rustig. Heeft iemand tips of is het gewoon doorzetten ?

sjors078

Re: Constante loop

Bericht door sjors078 » 30 jan 2019 14:49

:shock: klinkt voor mij niet bekend, omdat je al aangeeft dat dit niet aan het tempo zou liggen durf ik ook niet te zeggen waaraan wel want dat is het eerste waar je aan denkt.
loop je met hartslag meter en kun je hier iets uit opmaken of invloed van het weer, bijvoorbeeld met droog warm weer alleen last?
(ik zeg ook maar wat) maar dit zijn wel dingen om te overwegen.

is het alleen bij het hardlopen of ook bij fietsen of andere actieve activiteiten?
run for fun

MarianneS

Bericht door MarianneS » 01 feb 2019 17:35

Ik heb het alleen bij het lopen, met spinning bijvoorbeeld kan ik lekker doorgaan. Ik heb 1x met een horloge met hartslagmeter gelopen, mijn hartslag gaat naar 180 dat kan ik even een paar minuten volhouden maar dan wil ik toch graag heel even wandelen. Mijn hartslag zakt dan weer heel snel. Wat is een normale hartslag voor hardlopen? Geen idee namelijk...

sjors078

Bericht door sjors078 » 04 feb 2019 10:13

dat is wisselend per persoon, hier is wel een vuist regel voor die ik zo niet even durf te noemen.
beschik je over een horloge met hartslag functie zodat je dit een beetje kan testen? het is niet heel raar dat je moe wordt van het lopen op een te hoog tempo.
run for fun

Plaats reactie