Hardloop app voor het goede doel

Bespreek hier je trainingen
Plaats reactie
martijn84

Hardloop app voor het goede doel

Bericht door martijn84 » 16 mar 2018 19:35

Hallo,

Ik ben een app ontwikkelaar en heb het idee om een hardloop / tracking app te maken voor het goede doel.
Het geld wordt verdient door een deel van de ongebruikte processor kracht tijdens het hardlopen in te zetten om cryptocurrency berekeningen op te lossen. Ofwel het minen / valideren van cryptocurrency transacties. Daarnaast kan eventueel ook extra geld opgehaald worden met het tonen van advertenties.

Hoewel ik al enthusiast ben begonnen aan de ontwikkeling zit ik met de volgende vragen en hoop ik dat jullie mij hierbij kunnen helpen:

- Gebruik je momenteel al een hardloop app? Zo ja welke en waarom?
- Welke features zou een hardloop app minimaal moeten hebben en welke inzichten zou het moeten geven?
- Zou je overwegen om een dergelijke app voor het goede doel te gebruiken? Zo nee, waarom niet? :)

Mocht je het een leuk idee vinden en de iPhone app eventueel willen testen dan kun je me ook een prive bericht sturen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

sjors078

Re: Hardloop app voor het goede doel

Bericht door sjors078 » 19 mar 2018 08:23

Hallo Martijm,

ik denk dat dit zeker een goed/leuk idee is, zeker bij gebruikt bij bepaalde evenementen voor het goede doel of bijvoorbeeld mensen die geld inzamelen voor het goede doel en de donateurs dan mee kunnen kijken hoe en wat deze persoon allemaal doet.

ik zelf zou er dan ook weinig meedoen omdat het niet in mijn aard ziet om bij mensen langs tegaan voor geld.
op dit moment gebruikt ik de app van mijn sporthorloge (suunto) en strava.
strava is denk ik 1 van de grootste sportapps die door heel veel mensen wordt gebruikt.
wat zie je hier allemaal?

een kaartje van de gelopen route, snelheid, heuvel, tempo maar ook bijvoorbeeld foto's (dit is denk ik een hele belangrijke voor sponsoring!).