Hardloop app voor het goede doel

Bespreek hier je trainingen
Plaats reactie
martijn84

Hardloop app voor het goede doel

Bericht door martijn84 » 16 mar 2018 19:35

Hallo,

Ik ben een app ontwikkelaar en heb het idee om een hardloop / tracking app te maken voor het goede doel.
Het geld wordt verdient door een deel van de ongebruikte processor kracht tijdens het hardlopen in te zetten om cryptocurrency berekeningen op te lossen. Ofwel het minen / valideren van cryptocurrency transacties. Daarnaast kan eventueel ook extra geld opgehaald worden met het tonen van advertenties.

Hoewel ik al enthusiast ben begonnen aan de ontwikkeling zit ik met de volgende vragen en hoop ik dat jullie mij hierbij kunnen helpen:

- Gebruik je momenteel al een hardloop app? Zo ja welke en waarom?
- Welke features zou een hardloop app minimaal moeten hebben en welke inzichten zou het moeten geven?
- Zou je overwegen om een dergelijke app voor het goede doel te gebruiken? Zo nee, waarom niet? :)

Mocht je het een leuk idee vinden en de iPhone app eventueel willen testen dan kun je me ook een prive bericht sturen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

sjors078

Re: Hardloop app voor het goede doel

Bericht door sjors078 » 19 mar 2018 08:23

Hallo Martijm,

ik denk dat dit zeker een goed/leuk idee is, zeker bij gebruikt bij bepaalde evenementen voor het goede doel of bijvoorbeeld mensen die geld inzamelen voor het goede doel en de donateurs dan mee kunnen kijken hoe en wat deze persoon allemaal doet.

ik zelf zou er dan ook weinig meedoen omdat het niet in mijn aard ziet om bij mensen langs tegaan voor geld.
op dit moment gebruikt ik de app van mijn sporthorloge (suunto) en strava.
strava is denk ik 1 van de grootste sportapps die door heel veel mensen wordt gebruikt.
wat zie je hier allemaal?

een kaartje van de gelopen route, snelheid, heuvel, tempo maar ook bijvoorbeeld foto's (dit is denk ik een hele belangrijke voor sponsoring!).
verder natuurlijk de mogelijkheid om ergens op te reageren.
misschien nog een optie om een evenement of training aan te kondigen?
run for fun

martijn84

Bericht door martijn84 » 19 mar 2018 13:50

Hoi Sjors,

Bedankt voor de reactie! Ik ga de Strava app nog eens goed bekijken.

Met de foto's bedoel je dat mensen zelf een foto kunnen posten op een algemene feed die andere mensen weer kunnen zien? Of bedoel je foto's van een specifieke run?

sjors078

Bericht door sjors078 » 19 mar 2018 14:49

een foto kan veel zeggen en trekt meer aandacht dan een stuk teks., of het nu iets geks is wat je ben tegen gekomen onderweg of een mooi uitzicht van ergens waar je bent geweest of misschien wel die dik verdiende medaile, het laat zien dat je lekker bezig bent geweest en dus ook dat iemand tijd en moeite in zijn prestatie steek voor het misschien te lopen evenement waar hij geld voor wilt ophalen.

bijvoorbeeld: en foto dat je ben gefinisht na een trainingsloop in aanloop naar de marathon.
of misschien wel de wilde dieren die je heb gespot tijdens een loopje door de veluwe.

een aantal bekende van mij worden gesponsord, sportvoeding of kleding, super leuk maar er gaat ook veel tijd in zitten.
even snel een foto zit hier niet bij, een stukje tekst en blog moet al snel worden bijgehouden.
natuurlijk veel leuker voor de sponsor maar voor sporter niet altijd even snel te doen, even snel een foto met 3 regels, ik was hier, heb dat gedaan, ging lekker we gaan door. (even een status update zeg maar).
run for fun

Runner

Bericht door Runner » 22 mar 2018 13:29

Op zich is het idee leuk voor een goed doel maar het helpen minen van cryptocurrency is denk ik een groot struikelblok voor de meesten. Tenzij ze er niet van bewust zijn maar dat zou ik wel duidelijk maken. Het kost je gebruikstijd van de telefoon omdat de rekenkracht energie vraagt. Volgens mij kost het ook data en dat lijkt mij ook niet wenselijk. Dan zou ik kiezen voor advertenties.

Plaats reactie