Boksen als training

Bespreek hier je trainingen
Plaats reactie
Gianter

Boksen als training

Bericht door Gianter » 29 okt 2017 16:49

Hoi allemaal,

Ik heb een paar vragen wat betreft de trainingen voor hardlopen. Ik vroeg mij af hoe ver bokstrainingen je kunnen brengen bij hardloopwedstrijden, bijvoorbeeld afstanden tussen de 10-15km. Ik boks gemiddeld 2-3x per week aangevuld met 2-3 krachttrainingen per week in de sportschool. De bokstrainingen duren een uur lang en het is echt bikkelen. Vaak intervalletjes van 1.30 minuut combinaties maken en dan 1 minuutje rust. Verder komen de benen, schouders, borst en armen ook aan bod. Hierdoor heb ik vaak geen zin/tijd om ook nog te gaan hardlopen. Hardlopen doe ik daarom ook puur recreatief. Heb eerder kleine evenementjes met kortere afstanden zoals de 8km en 10km gedaan en die liep ik vrij eenvoudig uit.

Natuurlijk begrijp ik dat je voor echt lange afstanden en toptijden je puur op hardlopen moet gaan focussen.

sjors078

Re: Boksen als training

Bericht door sjors078 » 30 okt 2017 08:19

ik boks zelf niet en heb dit ook nooit gedaan maar weet dat dit conditioneel zwaar is, wat voor hardlopen gunstig is.
zoals je zelf al zegt een relatief korte afstand gaat prima.

ik zou wel zeggen dat mocht je vaker een loopje willen doen, het verstandig is om zo af en toe een stukje te lopen.
het is een hele andere beweging dan boksen dus je lichaam moet wennen aan de techniek en belasting.
wil je bij de 5/10km blijven + boksen zou ik toch af en toe een klein stukje lopen, al is het maar een 2 of 3km.
run for fun

Plaats reactie