Hoe heb jij de laatste keer getraind?

Bespreek hier je trainingen
sjors078

Re: Hoe heb jij de laatste keer getraind?

Bericht door sjors078 » 19 feb 2018 08:08

afgelopen zaterdag weer een lekker stukje door de bossen gelopen tussen tilburg en boxtel, lekker gezellig social trailen!
zondag een klein rustig herstel loopje gedaan waarbij ik een aantal flinke groepen voorbij zag komen (ik denk marathon training van een av) ook veel wandelaars en fietsers onderweg, wat wil je dan ook met zulk lekker weer!

hoe gaat het hier?
run for fun

Runner

Bericht door Runner » 21 feb 2018 21:29

Vooral door de flinke verkoudheid heb ik het hardlopen even voor 2 weken gelaten. Vanochtend twijfelde ik nog om te gaan lopen vanwege de kou maar de zon wist me toch te verleiden. Uiteindelijk een rondje van 5,2km gelopen en heerlijk genoten. De eerste paar honderd meter was het nog koud maar eenmaal op gang moesten de handschoenen uit :)

Ik hoop in maart intervaltrainingen op te kunnen pakken en een eerste test over bv. 3km binnen 13 minuten te kunnen lopen. De motivatie lijkt weer helemaal terug te komen na eigenlijk jaren bijna niet hardlopen.

sjors078

Bericht door sjors078 » 22 feb 2018 08:17

goed om te horen dat de motivatie terug is.
en als je verkouden bent kun je het hardlopen beter even laten voorbijgaan.

ik heb zojuist een mail gestuurd naar een AV. Maandag wil ik mijn eerste kennismakings training meedoen en wie weet. :shock:
ik merk dat mijn trainingen weer éénzijdig zijn geworden en ik denk het zo te kunnen verhelpen.
het helpt natuurlijk niet dat ik de laatste paar weken elk weekend 20+km liep, hierdoor is de motivatie doordeweeks wat minder dringend om een snelle 5km te lopen of te gaan intervallen.
we gaan het zien!
run for fun

Runner

Bericht door Runner » 22 feb 2018 15:57

Van een AV (voor wie niet weet wat dat is :P een atletiekvereniging) heb ik veel kunnen leren in de ca. 2 jaar dat ik er trainde. Enige grote nadeel vond ik dat het krap was met mijn werktijden en dat er vaste trainingen stonden die soms niet uitkwamen met bijvoorbeeld de fitheid van die dag. Stel ik was vermoeid dan doe ik liever geen zware intervaltraining maar een rustige duurloop. Uiteindelijk dus wel veel geleerd en die ervaringen neem ik mee met het trainen dat ik voor mezelf doe.

Sandy2run

Bericht door Sandy2run » 26 feb 2018 01:30

Hallo allemaal, wat leuk dit forum! Ik ben nieuw hier, ik word volgende week 33 en ben een beetje een recreatieve loper. Ooit begonnen met evy en toen ik de 5 kilometer onder de knie had ben ik daar een beetje blijven hangen. Een half jaar geleden ben ik gestopt met roken en zo’n 6/7 kilo aangekomen.
Ik wil het lopen weer oppakken en heb de freeletics app gedownload en gemotiveerd als ik ben de coach GEKOCHT. (Ik rook niet meer dus tja why not!)
De coach zorgt voor een training op maat. Ik gebruik nu de running app en de bodyweight app met super veel spierversterkende oefeningen.
Gisteren voor de eerste keer bodyweight gedaan, jeetje dat viel best tegen!
Vandaag voor het eerst gaan lopen met de running app en ook deze viel me tegen maar toch was het te doen. Het was een interval training met eerst 15 minuten op eigen tempo. Daarna 7 intervallen op maximum snelheid (100m, 200m, 400m, 200m, 400m, 200m, 100m)
ECHT WOW ik vond het pittig! Alles bij elkaar heb ik 7km gelopen dus was aardig trots op mezelf! Ik voel het wel flink in m’n hamstrings.
De volgende training bestaat uit 6k eigen tempo.
Ja ik vond het trouwens ook aardig koud maar eenmaal bezig was het heerlijk in het zonnetje.
Zijn er meer mensen hier die een app gebruiken?
Groetjes!

sjors078

Bericht door sjors078 » 26 feb 2018 08:14

een 7km totale afstand met piramide interval is best pittig, zeker als je net weer begonnen (ga vooral niet te hard van stapel!).
ook super dat je gestopt ben met roken! ik heb nooit gerookt maar hoor van mensen dat het veel verschil maakt.
en met die apps kan je alles mooi bijhouden.
ik gebruik alleen de apps (van m'n horloge) om mijn runs/stats bij te houden. (en dit staat gesynchroniseerd met strava kan ik mijn vrienden een beetje volgen :lol: ).

zaterdag ochtend met een aantal vrienden een social trail gelopen, begonnen in Katwijk (ja het was inderdaad koud!) en door de duinen naar Scheveningen, pier aantikken en over het strand MET veel wind tegen terug. LEKKER!
in de duinen liepen we uit de wind en in de zon was het al snel warm, toch goed jezelf inpakken, iets uitdoen is zo gedaan.
run for fun

Sandy2run

Bericht door Sandy2run » 26 feb 2018 11:28

Leuk zeg! Ik heb nooit over het strand gelopen eigenlijk. En over wind tegen... hoe kun je dat lekker vinden? XD
Ik heb vandaag een rustdagje, althans, ik geef vanavond een lesje aquasport dus nog m’n dagelijkse beweging. Ik probeer elke dag iets te doen. Morgen weer bodyweight oefeningen en woensdag een rustige 6k.

sjors078

Bericht door sjors078 » 28 feb 2018 08:19

van de week dan voor het eerst op een atletiek vereniging (AV) meegetraind.
begonnen met een rondje warmlopen en vervolgens 15x het viaduct omhoog intervallen, 15s wandelen en terug joggen naar beneden.
afgesloten met een rondje van hardlopen.

Voordeel? ik ga als ik alleen train niet 15x een viaduct omhoog :lol: om daarna nog een stukje te gaan hardlopen.
en het is een stuk leuker/makkelijker in een groep, ik zeg vaker doen!
run for fun

Sandy2run

Bericht door Sandy2run » 28 feb 2018 22:54

Klinkt goed! Ik zou het misschien juist ‘enger’ vinden in een groep omdat je toch niet allemaal hetzelfde tempo heb..
ik heb er net 6k op zitten in -8... :o
Wat was dat HEEEERLIJK zeg. Heb het geen moment koud gehad, lekkerste training evah :lol:

sjors078

Bericht door sjors078 » 07 mar 2018 08:09

gister nog een training op de baan gedaan, warm lopen buitenom en daarna op tempo 800-1200-1600-800-1600mtr en afsluiten met 3200m marathon tempo.
lekker in m'n tshirtje gelopen, dat was alweer even geleden!
donderdag nog een rustig rondje thuis en zaterdag de sallandtrail.
run for fun

Plaats reactie