Hoe heb jij de laatste keer getraind?

Bespreek hier je trainingen
Plaats reactie
Hans

Hoe heb jij de laatste keer getraind?

Bericht door Hans » 02 apr 2014 14:37

Vanochtend heb ik op mijn gemak een duurloop gelopen van bijna 12 kilometer. Genietend van het weer en de bloesems die heerlijk ruiken vliegen de kilometers bijna letterlijk voorbij. Ik was alleen wat te warm gekleed (windjack aan) maar dat is nog wennen nu de temperaturen warmer worden.

Runner

Re: Hoe heb jij de laatste keer getraind?

Bericht door Runner » 09 apr 2014 08:31

Mijn laatste training was maandag kort na het avondeten. Normaal vind ik trainen na het avondeten niet fijn omdat ik snel klachten krijg van eten dat dan opspeelt maar met een rustige training is dat geen probleem. Ik liep een duurloop van ongeveer 8km in ca. 5:00/km en de afstand is op dit moment geen probleem maar de snelheid is iets waar ik vanaf begin volgende maand aan ga werken. Tot die tijd zal het vooral afwisselend zijn in de afstanden die ik train (5km tot 10km) en de routes probeer ik te variëren van vlak tot 'heuvelachtig' (enkele bruggen onderweg).

Runninggirl

Bericht door Runninggirl » 09 apr 2014 12:07

Gistermiddag een korte training gedaan, helaas wel slecht weer maar ik had daarvoor alweer een aantal dagen niet getraind en wilde graag wat continuiteit hebben :)

Runner

Bericht door Runner » 10 apr 2014 10:31

Ik kon het toch niet laten en wilde mezelf testen hoe de vorm op dit moment is (hierop kan ik mijn trainingen en tempo's afstemmen). Gisteravond heb ik eerst ongeveer 3km ingelopen om daarna 3km voluit te lopen. Viel mij al met al niet tegen met ongeveer 1,5 maand pas regelmatig trainen: 12:48 (4:16/km). Hierna nog ruim 2km uitgelopen en nu een dag later maar een beetje spierpijn.

De weg is nog lang maar ik ben niet ontevreden met de vorm op dit moment, nu nog wat gewicht kwijtraken en meer gevarieerd trainen.

Runner

Bericht door Runner » 12 apr 2014 21:33

Vanochtend bijna 7,5km gelopen in een rustig tempo, heerlijk kunnen denken over van alles en ook besloten om vanaf komende week intervaltrainingen te gaan doen. Toevallig van de week een logboek van 3 jaar geleden gevonden en eens zien of ik hetzelfde de komende maanden kan nadoen.

Hans

Bericht door Hans » 13 apr 2014 08:36

Als ik anderen over trainingen zie plaatsen geeft mij dat wel motivatie om zelf ook de schoenen aan te trekken. Ik heb deze week een duurloop en een fartlektraining gehad (training met verschillende tempo's). Dadelijk nog even op pad en daarna de marathon van Rotterdam kijken op tv :)

Runninggirl

Bericht door Runninggirl » 14 apr 2014 09:28

Gisteren met een vriendin een rustig rondje gelopen, wij praten best veel onderweg en dat is automatisch ook een soort rem om niet te hard te gaan. Ik verdiep mij ook al wat in de verschillende soorten trainingen en hoe kun je het beste sneller worden op bijvoorbeeld korte afstanden tot 5 kilometer?

Runner

Bericht door Runner » 14 apr 2014 10:58

Hans schreef:Als ik anderen over trainingen zie plaatsen geeft mij dat wel motivatie om zelf ook de schoenen aan te trekken. Ik heb deze week een duurloop en een fartlektraining gehad (training met verschillende tempo's). Dadelijk nog even op pad en daarna de marathon van Rotterdam kijken op tv :)
Dat werkt bij mij ongeveer hetzelfde en het is een beetje meer motivatie. Ik keek ook de marathon van Rotterdam en daarna nog die van Londen, eigenlijk is het mooi om te zien dat de marathon met meer budget (Londen) een tijd kreeg die maar ongeveer een halve minuut sneller was dan die van Rotterdam.

Ik had voor vandaag een intervaltraining in gedachten van circa 8x400m maar sinds gistermiddag ben ik een beetje kucherig en ik heb wat last van lichte hoofdpijn. Dan maar de voorkeur geven aan minder intensief maar wel een stukje lopen, dadelijk ongeveer 8km in een rustig tempo lopen en dan een warme douche nemen.

Runner

Bericht door Runner » 15 apr 2014 22:06

Het werd dus ook 8km maar gistermorgen was het nogal onstuimig met wat wind en regen. Bewust tegen de wind in begonnen met mijn rondje, uiteindelijk ook geëindigd met een stukje tegen de wind in. 5:09/km en morgen eens proberen de uitgestelde intervaltraining doen.

Runninggirl

Bericht door Runninggirl » 16 apr 2014 16:10

Vanmiddag was ik vrij en lekker in de zon kunnen lopen, een rustig tempo en heerlijk genieten zo :D Ik ga mij ook eens verdiepen om op verschillende manieren te trainen, als ik sneller wil worden moet ik dan perse intervaltrainingen lopen?

Plaats reactie