Hoe heb jij de laatste keer getraind?

Bespreek hier je trainingen
Plaats reactie
sjors078

Re: Hoe heb jij de laatste keer getraind?

Bericht door sjors078 » 25 okt 2017 07:24

@Hans,
ik blijf ook liever binnen als het regent, maar tijdens een wedstrijd zou ik ook gewoon gaan lopen.
nat worden tijdens het lopen vindt ik niet het ergste, zolang het maar droog is als ik de deur uitga.

pet op tegen de regen, jasje aan en gaan. (trek bv oude schoenen aan en pak een extra plas)
lopen in t donker, ja het is iets minder gezellig maar het heeft ook wel weer wat.
ik probeer wel op plekken te lopen waar t beter verlicht is (voor eigen veiligheid).
zorg natuurlijk dat je goed zichtbaar ben. (reflecterende kleding en niet in t zwart).
run for fun

Runninggirl

Bericht door Runninggirl » 28 okt 2017 13:39

In het donker lopen doe ik wekelijks nu één keer. Zeker wanneer vannacht de wintertijd weer ingaat kom ik in het donker van werk thuis en maakt het niet uit of ik eerst ga eten of daarmee wacht.

Vanochtend heb ik een rondje in het licht gelopen :lol: niet zo lang maar het voelt altijd weer lekker.

Hans

Bericht door Hans » 30 okt 2017 14:07

Gisteren heerlijk gelopen in het bos, dat doe ik al lang niet meer. Nu toevallig met een vriend afgesproken om eens de auto te pakken en wat verder weg te lopen dan waar ik normaal gesproken loop.

sjors078

Bericht door sjors078 » 30 okt 2017 15:28

ik liep afgelopen zaterdag de iron viking in Frankfurt.
dit is de marathon afstand van strong viking, normaal loop je een 19 13 of 7km en tijdens de iron viking allemaal achter elkaar.
het totaal was 46.25km met 100 obstakels (en slechts 574 hoogte meters).

het was een modderig parcours door de vele regen van afgelopen dagen en door de wind was het helemaal niet warm.
ook liep ik 2 weken eerder een ultra in luik 68km maar daar merkte ik niet veel van.

al met al een top weekend, heerlijk gelopen (nog best door gelopen ook) en redelijk fit gefinisht.
nu gelukkig wel een maandje rustiger aan gepland. :o
run for fun

Runner

Bericht door Runner » 01 nov 2017 09:07

Dat zijn afstanden waar ik niet eens aan moet denken :oops: ooit tweemaal een marathon gelopen maar dat is ruim 10 jaar geleden en verder dan 15km ligt mijn ambitie nu niet. Slechts 574 hoogtemeters :oops: dat is ook pittig.

Ik hou het voorlopig nog bij een rondje van ongeveer 9km om zo fit te blijven en wat gewicht te verliezen. De variatie in trainingen is er nog niet maar als ik de komende 3 maanden doorkom met regelmatig kilometers maken dan ben ik al tevreden.

sjors078

Bericht door sjors078 » 03 nov 2017 10:44

morgen wil ik een weer eens een rondje gaan lopen, ondertussen een weekje rustig aangedaan wat zeker nodig was.
gister nieuw hardloopshirtje en tubes besteld :D alhoewel t ondertussen eerder tijd is voor lange broeken en lange mouwen.
run for fun

sjors078

Bericht door sjors078 » 06 nov 2017 08:01

zaterdag een rondje gelopen, het ene moment ging t lekker soepel en nog geen km later wat gefixeerder.... en later weer lekker.
terwijl mijn tempo en alles redelijk gelijk bleef.
ook het weer was wisselend, droog, regen, zon, wind.

zondag middag nog even m'n offroad schoenen aangedaan en een rondje door de modder gedaan. LEKKER!
run for fun

Sonya de Vries

Bericht door Sonya de Vries » 06 nov 2017 09:22

Wat zijn tubes eigenlijk? :oops: Ik heb dit weekend een klein stukje gelopen van ongeveer 5 kilometer, geeft mij elke keer toch weer een goed gevoel om te lopen als ik er eigenlijk geen zin in had. De schoenen aantrekken is de moeilijkste stap want eenmaal aan dan ben ik blij het toch gedaan te hebben.

sjors078

Bericht door sjors078 » 06 nov 2017 10:50

compressie tubes, dit zijn compressie kousen zonder de sok.
omdat ik eigenlijk altijd op fivefingers loop kan ik geen normale sokken aan vandaar de tubes.
compressie sokken/tubes zouden voor een betere doorbloeden in je kuiten/benen zorgen waardoor minder snel vermoeidheid/verzuren optreed en kans op blesures/shinesplit kleiner zouden moeten zijn.
ik heb deze ooit aageschaft omdat het tegen kramp zou moeten werken en het ook wat extra bescherming bied aan mijn benen tijdens obstakel/survival runs omdat ik t liefst in korte broek loop.

eerst had ik kousen maar door steentjes in mijn schoenen liep ik er al snel een gat in de sok waardoor de hele kous weg kon en deze zijn best prijzig, met tubes heb je dat niet.
bij triatlons mag je geen kousen gebruiken want dit zou als zwemvlies gezien kunnen worden bij het zwemmen, daarom gebruik iedereen daar tubes.
run for fun

sjors078

Bericht door sjors078 » 07 nov 2017 13:21

gisteravond nog een klein rondje gedaan om mn hoofd leeg te maken.
even langs mn zus gegaan voor visite en wat te drinken, gezellig!

al begint het nu wel kouder te worden! gisteravond nog in korte broek maar wel sokken aangedaan.
lampje op mn hoofd en toch nog moeten uitwijken voor een auto...
roep ik ook al een tijdje dat ik een hestje moet aanschaffen maar doe t steeds niet :lol:
run for fun

Plaats reactie