Hoe heb jij de laatste keer getraind?

Bespreek hier je trainingen
sjors078

Re: Hoe heb jij de laatste keer getraind?

Bericht door sjors078 » 13 nov 2017 08:25

afgelopen weekend weer lekker gelopen! zaterdag ochtend om 8u de deur al uit voor een duurloopje.
er was wisselvallig weer opgegeven dus had ik mijn route zo opgezet dat ik meerdere malen de optie zou hebben om snel thuis te zijn.
toch bleef het redelijk droog en ging het makkelijk, lekker weg gezonken in gedachten liepen de kilometertjes weg.

zondag ochtend ben ik gaan klimmen met vrienden, toen ik smiddags laat weer thuis kwam kon ik het niet laten even snel de schoenen aan te doen, welke nog lekker nat waren! en er even een snelle 3 uit te persen!

hoe was jullie weekend? ook nog gelopen?

sjors078

Bericht door sjors078 » 16 nov 2017 08:03

Gisteravond na het eten een rondje gedaan, misschien iets te snel na het eten dus lekker rustig aan gedaan.
van t weekend een lampje gekocht die om je borst zit, super licht! hier val je wel mee op en de weg is goed verlicht.

Hans

Bericht door Hans » 17 nov 2017 09:25

Zwabbert zo'n lampje niet veel op en neer? Ik ken ze wel die je op je hoofd kunt zetten.

Wat betreft trainen heb ik vanochtend mijn rondje al gelopen, vroeg, fris maar mooi met de laag hangende mist boven de weilanden.

sjors078

Bericht door sjors078 » 17 nov 2017 10:16

wat noem je zwabberen? dat het lampje heen en weer beweegt op je lichaam of het licht bundel op de grond?

het lampje zelf zit met een gordel om je lichaam en schouder en blijft doordat dit van elastiek is goed op zijn plek.
natuurlijk beweegt het lichtbundel wel op de grond en hoe fanatieker je je armen/bovenlichaam inzet hoe meer dit beweegt, maar als je ontspannen loop valt dit alles mee.
met een hoofdlampje beweegt je lichtbundel ook mee.

sjors078

Bericht door sjors078 » 20 nov 2017 08:42

Zaterdag een social trail gelopen in Haarlem, door het duingebied en strand.
een bekende had een bericht geplaatst voor wie zin had, 0930 verzamelen en we zien wel.

met een groep van bijna 20 man (zelfs vanuit Brabant en van telex) een mooi stukje gelopen op een niet al te gek tempo zodat iedereen lekker kon lopen en de groep bij elkaar bleef.
na een rondje door de duinen en even over het strand kwamen we weer terug op de parkeerplaats.
nog met een aantal koffie gedaan en wat geluncht, weer een aantal vrienden gemaakt en veel verschillende loopjes besproken.
heerlijk zo weekend!

sjors078

Bericht door sjors078 » 22 nov 2017 13:06

ik doe even een weekje rustiger aan.

wel heb ik een klein verslagje van mijn ervaring van de ultra tour d liege aan hardloopforum gestuurd welke op hun homepage staat.
http://www.hardloopforum.com/hardlopen/ ... -ervaring/

voor wie het leuk vindt ;)

sjors078

Bericht door sjors078 » 27 nov 2017 08:06

afgelopen zaterdag een social trail gelopen.
het idee is heel simpel, je maakt een evenement, zorgt voor een start locatie en een starttijd en kijkt wie er allemaal komt.
zaterdag 10:30 zouden we vanaf station tilburg vertrekken om terug te lopen naar station boxtel 21km verderop waar ik m'n auto had geparkeerd.
onderewg was er nog de mogelijkheid om 14km te lopen en een station eerder op de trein te stappen.
met 21 man zijn we van start gegaan en met 21 man geëindigd.
er was een klein tempo verschil maar als je een keer of 4 stopt onderweg blijft de groep leuk bij elkaar.

zondag nog een survival run in doorn gelopen 13km, het moment van starten begon het ook te regenen en na een laantje met swingovers in de hagel was ik er een beetje klaar mee.
gelukkig hierna weer een stukje rennen en mezelf weer warm kunnen krijgen en uiteindelijk alles in 1x gehaald met een stevig loop tempo.
ik zeg, het was een top weekend!

en bij jullie?

sjors078

Bericht door sjors078 » 04 dec 2017 08:11

afgelopen weekend liep ik de voorneduintrail, een hele mooie route waar we wisselend door duingebied, bos en strand liepen.
het weer speelde ook een grote rol!
gelukkig was het niet al te koud maar op sommige stukken pakte we aardig wind, zeker op het strand en na 20km kregen we een goede regenbui op ons dak.
gelukkig duurde deze niet de hele dag en hebben we de laatste km droog gelopen.
zoeken op het strand naar het beste spoor om te lopen, had ik het de laatste 6km wat zwaar.
het tempo lag de hele wedstrijd al aardig hoog (wat tot dusver goed ging) maar ik begon nu wat vermoeid te raken).
al met al heb ik de trail geleidelijk en zonder problemen kunnen uitlopen en kijk ik weer terug op een geweldige ervaring!

en is er hier van het weekend nog gelopen?
zaterdag was het koud!

sjors078

Bericht door sjors078 » 11 dec 2017 08:13

gisteren stond de bruggenloop op het programma, helaas werd deze afgelast en reden we net rotterdam in.
auto omgekeerd en maar weer naar huis gegaan.
thuis dan maar even de schoentjes aan en de sneeuw in!
met mijn trail schoenen voldoende grip om vooruit te komen en de bochten even wandelen.
route daarbij ook zoveel mogelijk rechtdoor en verkeersluw gekozen!
thuis nat en koud aangekomen snel onder de douche, warme droge kleding aan, wat warms erbij, de tv aan en beentjes omhoog, TOP!

sjors078

Bericht door sjors078 » 20 dec 2017 08:12

afgelopen zondag liep ik de marathon in Spijkenisse.
het weer zat ons goed mee, een beetje fris wel maar eenmaal aan het lopen al snel warm.
de route liep voor het grootste deel buiten Spijkenisse om, gelukkig was het bijna windstil anders was het wel een heel ander verhaal geworden.

vanaf de start liep ik tussen de groep 0400h en 0345h, in afwachting wat de benen gingen doen.
al snel merkte ik dat de benen beter voelde dan verwacht en kon ik beginnen met aanlsuiting te maken bij de 0345h groep die ik verder op zag.
leuk en gezellig in deze groep mee gelopen t/m 28km en toen samen met een andere deelnemer wat gaan versnellen, er zat nog wat in de tank!
de laatste 4km langs de maas, de zon viel weg, de wind stak op en de vermoeidheid mogen we ook niet vergeten!
toch lukte het me om het tempo aan te houden en te finishen met een PR. 03:35h
super trots!

de dagen erna wat stijve benen maar verder best oké.

Plaats reactie