hardlopen lukt niet meer goed

Bespreek hier je trainingen
Plaats reactie
H.W.

hardlopen lukt niet meer goed

Bericht door H.W. » 05 jan 2017 23:58

Ik loop nu zo'n drie jaar hard alleen ik heb een probleem(pje). Sinds vlak voor de zomervakantie lukt het mij op de een of andere manier niet of langer dan drie km achter elkaar hard te lopen zonder te moeten stoppen door uitputting. Ik geef niet snel op met lopen, maar na drie kilometer sta ik als een malle te hijgen. Voor de zomervakantie kon ik met gemak 16 km lopen op een goed temp. Ik let nog steeds op mijn techniek en ademhaling maar op de een of andere manier wil het gewoon niet lukken. Ik moest mijn conditie na de zomervakantie weer compleet opnieuw opbouwen waar ik mij dood aan geërgerd heb omdat ik de eerste keer al veel tijd en moeite heb moeten doen om op te bouwen. Ik was dan ook heel blij toen het mij lukte lang achter elkaar te kunnen rennen. Ik heb het gevoel dat het tussen mijn oren zit dat ik niet meer goed kan lopen, maar ik weet niet hoe ik het weer ongedaan kan maken. Eerst zat ik tijdens het lopen lekker te dagdromen maar nu kan ik mij alleen nog maar focussen op het hardlopen zelf. Ik moet mijzelf nu ook steeds meer toe zetten om mijn schoenen aan te trekken en een stukje te gaan joggen terwijl ik er vroeger veel zin in had.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee en weet hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Plaats reactie