beginnen

Bespreek hier je trainingen
Plaats reactie
peterj85

beginnen

Bericht door peterj85 » 14 okt 2016 12:08

Beste forum bezoekers,

Ik ben nieuw dus zal mij even voorstellen.
Ik ben Peter 1.98 m en 81 kg. Ik ben 30 jaar oud en heb een maximale hartslag van 192 en een rust hartslag van 42. Mijn maximaal vermogen is 360 watt en mijn vo2max 72,8.

Aangezien ik ingezakte voeten heb, heb ik ervoor gekozen om de Asics gt2000 schoenen te pakken (dit zou mijn probleem een beetje kunnen helpen). Daarbij gebruik ik ook de ironman inleg zooltjes.

Ik heb de afgelopen jaren op wedstrijd niveau gefietst. Sinds een kleine 2 maanden ben ik begonnen met rennen dankzij mijn vrouw. Al snel kreeg ik de smaak te pakken en conditioneel ging dit ook erg goed.
Al snel rende ik 5 km en zit daar nu ook constant op. Ook heb ik al enkele keren de 10 km gerend.

Mijn snelste tijd van de 5 kilometer is 23.58 min en de 10 kilometer in 51 min.

De laatste tijd merk ik, dat ik toch wel veel last krijg van mijn linker enkel, deze klachten zijn alleen aanzienelijk minder als deze enkel is ingetapte. Ook laat dan heel aventoe mijn knie de wensen over.

Ik heb zelf het vermoeden dat ik te snel en te lang wil gaan..

Aankomende zondag wil ik nog de stadsloop in kerkrade rennen. Daarna wil ik een weekje rust nemen en beginnen met een goed schema.

Nu is mijn vraag, adviseren jullie om toch vanaf het begin te beginnen met evy (zodat mijn spieren kunnen wennen) of hebben jullie andere tips ?

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen ?

groetjes

Peter

Plaats reactie