Hardlopen met je hond

Bespreek hier je trainingen
Plaats reactie
Saskia

Hardlopen met je hond

Bericht door Saskia » 10 aug 2016 12:52

Sinds een half jaartje loop ik hard met m'n honden in het bos. Langzaam hebben we getraind naar de 5km. Omdat het voor de oudste hond even niet te doen is, loop ik alleen met m'n jongste hond, 6 jaar, beagle kruising. We trainen nu samen met een hardloopriem en elastische lijn. Ze heeft echt de smaak te pakken, wordt dol enthousiast als ik haar dr tuigje aan doe. Ze gaat meestal iets te fanatiek van start en na 2 km hangt dr tong behoorlijk uit haar bek. Daarom houd ik om de 2-3 km een korte wandelpauze en geef haar water (wat ze meestal niet wilt, wel vieze plassen op de route...) Ik train ook niet boven de 20 graden met dr, liefst 's morgens als het fris is. Maar het lijkt dat ze boven de 5-6 km behoorlijk uitgeput raakt, loopt ze naast me ipv voor me met de tong uit haar bek.Thuis heeft ze vaak toch nog energie om te spelen, dus zo moe is ze dan niet? Wie heeft voor mij de gouden tips hoe je goed met de hond traint om bij haar blessures te voorkomen?

NatasGizmo

Re: Hardlopen met je hond

Bericht door NatasGizmo » 11 aug 2016 23:46

Hey wat leuk dat je ook met je hond hardloop. Ik herken precies hoe jou hond doet. Omdat die van mij dat ook deed. (nu niet meer) hoelang, hoe vaak en consequent train je met je hond?
Mijn hond deed dit de eerste 6 maanden ik trainde toen zelf 4km a 5km 1 a 2 x per week.
De eerste kilometers trok me hond me hard vooruit en aan het einde ook "moe" erg hijgend, thuis ruste hij ff uit en daarna was hij weer actief.
Nu geef ik hem extra schapenvetblokjes voor extra energie. En doe ik consequent een 10 min wandel warming up sinds dien lijkt mijn hond minder moe en thuis ook. Of zijn conditie is nu gewoon gegroeid dat kan ook. Ook train ik nu zelf consequent 2 x per week
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr natascha

Plaats reactie