Hoe trainen jullie? Zelf of onder begeleiding

Bespreek hier je trainingen
Plaats reactie
LCW

Hoe trainen jullie? Zelf of onder begeleiding

Bericht door LCW » 02 aug 2016 12:17

Hallo hardlopers,

Zelf ben ik een - wederom - beginnend loper. Voorheen liep ik om me voor te breiden op een voetbal seizoen, maar nu ik daar mee ben gestopt wil ik me echt richten op het hardlopen an sich.

Heb veel gelezen over hoe te trainen, schema's doorgenomen, vormen, gelezen over hartslag etc. Loop ook met hartslag meter etc. Alleen mis ik hierin begeleiding van een trainer om écht te verbeteren. Want als ik het statische schema om welke reden dan ook niet meer kan volgen, heb ik geen plan B.

Tegelijkertijd wil ik in mijn eentje lopen. Zelf bepalen wanneer je gaat etc. Een loopgroep onder begeleiding oid past dus niet bij mij.

Is dit een herkenbare situatie voor jullie en hoe gaan jullie hiermee om? Zijn er begeleidingsapp oid?

Alvast dank voor jullie reacties,

Gr Louis

NatasGizmo

Re: Hoe trainen jullie? Zelf of onder begeleiding

Bericht door NatasGizmo » 11 aug 2016 23:58

Hey
Ik train momenteel zelf gewoon omdat ik geen trainer kan veroorloven.
Wel met een beginners 5km schema van internet. En ik doe af en toe de coopertest om mijn vooruitgang bij te houden. Verder zorg ik dat ik altijd een goede warming up doe en coolingdown. Toen ik begon Januari deed ik 55 min over 5 km nu augustus doe ik 34 min over 5 km. Met een trainer zal je vast en zeker sneller beter worden denkik.
Verder gebruiken ik ook RunKeeper een gratis app op de telefoon. Deze houd bij hoeveel km's ik ren hoe snel, mijn vooruitgang en verbrandde calorien.

RunningAstrid

Re: Hoe trainen jullie? Zelf of onder begeleiding

Bericht door RunningAstrid » 18 apr 2017 20:08

De meeste lopers kunnen denk ik geen trainer veroorloven, in ieder geval niet een personal trainer. Een atletiekvereniging heeft vaak één of meerdere groepen met recreanten en de kosten vallen ook mee. Toen ik daar enkele jaren mee trainde was de prijs volgens mij nog geen €100 per jaar. Nu loop ik voor mezelf en dat bevalt me ook goed zonder vast te zitten aan schema's van een trainer.

Plaats reactie