Hoe heb jij de laatste keer getraind?

Bespreek hier je trainingen
Plaats reactie
Runner

Re: Hoe heb jij de laatste keer getraind?

Bericht door Runner » 18 apr 2018 14:26

Hoi Sjors, die wedstrijd ken ik niet al is dat bijna in mijn achtertuin ;)

Ik probeer weer wat vaker iets te plaatsen op dit forum maar ik moet zeggen dat het de laatste 1,5 maand lekker gaat en met regelmaat. Ik train nog maar 2 keer per week en hoop dat snel uit te breiden naar 3 en over enkele maanden naar 4 keer per week. Vanochtend binnen een hartslagzone gelopen, dit heet op de TomTom Runner 'conditie'. Het resultaat bekijk ik nu pas maar ik mocht niet boven een hartslag van 150/155 komen want dan kreeg ik een waarschuwing. Toch erg moeilijk om zo met de rem er op te lopen.

8,00km
50:07 (6:15 per km)
Gemiddelde hartslag 151bpm

Ondanks ik in de zone conditie wilde lopen geeft het programma aan dat ik 18% van de tijd in deze zone liep en maar liefst 81% in de zone snelheid. Zo voelde het niet en pasgeleden liep ik nog 3km binnen 13 minuten zonder al teveel moeite.

sjors078

Bericht door sjors078 » 24 apr 2018 13:53

gister kon ik nauwelijks de trap op of af, wat deden mijn kuiten en bovenbenen pijn!
zaterdag liepen we voor de vertical k serie 13x de trappen op en af in landgraaf, nou die heb ik gevoeld!

gisteren heel voorzichtig op een zachte foamroller gelegen, en vandaag lukt het weer redelijk om trap te lopen.
vandaag dus niet naar de club, wel wil ik een rondje thuis gaan doen, 6km rustig aan dribbelen.
run for fun

sjors078

Bericht door sjors078 » 02 mei 2018 07:11

afgelopen weekend de laatste vertical k gelopen in de sneeuw, 38x de heuvel op bij -5.
na afloop lekker bijgekletst en iedereen gedag gezegd. best gek dat het ineens over is.
helemaal een verrassing was het toen ik op het podium mocht komen na het behalen van een 3e plaats in het eindklassement.

om het dan nog even door te zetten ben ik gisteren vanaf huis de spoorbrug over gelopen, 6x de a16 over gegaan + een klein lusje en toen weer terug over het spoor +6x de trap.
eindstand 15km en ca 100hm.
run for fun

sjors078

Bericht door sjors078 » 16 mei 2018 07:07

druk druk druk, loopje hier loopje daar maar nu even rustig aan!
2 weken geleden liep ik de koning van spanje trail en afgelopen weekend een obstakel run in Engeland.
tijden deze wedstrijd zei mijn lichaam na 4 rondjes: zullen we niet gewoon stoppen?
dus ben ik ook gestopt.

gister een rustige training op de baan meegedaan, geen regels want het is warm dus gewoon lekker op eigen tempo.
hoe staan jullie ervoor?
run for fun

sjors078

Bericht door sjors078 » 05 jun 2018 13:48

wat is de staties hier?

vanavond wil ik nog een loopje gaan doen omvang ca 12km? niet te intensief waar ik van het weekend weer los mag.
afgelopen weekend kalm gedaan, zaterdag door de stad geslenterd en en voor het eten een klein uurtje gelopen.
zondag sinds jaren weer eens een stukje gezwommen, eigenlijk heel lekker om te doen en goed voor de spieren.
run for fun

Runner

Bericht door Runner » 14 sep 2018 00:01

Lang geleden dat ik in dit topic nog wat deelde. Eigenlijk ook zo stom en zonde dat ik lekker aan het opbouwen was en dan sinds een vakantie eind juli niet meer heb getraind. Morgenvroeg trek ik weer de schoenen aan en loop ik ruim 8km. Als het goed is morgen dan ook een update ;)

sjors078

Bericht door sjors078 » 14 sep 2018 07:24

zal ik ook weer een update van mijn trainingen doen?
ik heb geen zomer stop gehouden en blijf aardig door lopen, op dit moment probeer ik meer km te maken waar ik eind oktober weer een ultra gepland heb staan.
op de av dinsdag/donderdag veel snel werk wat goed te merken is aan mijn tempo.
stukje warm lopen + geplande programma + ronde uitlopen is dan ook al gauw 14+km.

van t weekend weer de trails op bij de montferland trail in braamt. :mrgreen:
run for fun

sjors078

Bericht door sjors078 » 19 okt 2018 07:00

gisteren (zoals elke dinsdag en donderdag) weer met de club getraind.
het programma, inlopen, fartlek gevolgd door 5x2000m herstel 100/900m w/d
alle 5 de rondes mooi op 4:16 km/min kunnen lopen.

hoe gaat het bij jullie?
run for fun

sjors078

Bericht door sjors078 » 30 okt 2018 08:19

afgelopen zaterdag was het zover de grizzly 100, dit zou mijn eerste 100km worden.
een week lang zenuwen gehad maar eenmaal van start ging het lekker, het lopen ging goed, mijn energie zat goed en ook mentaal ging het prima.
na ruim 80km begonnen de benen wel wat te protesteren maar was het zeker mentaal een wedstrijd met mezelf.
gelukkig hadden we op 86km onze 4de post, wat eten en drinken maar ook even stilstaan.
klaar voor de laatste 14km kon ik beginnen en kwam zelfs het zonnetje nog even door.
half intervallend tussen wandelen en hardlopen kwam ik bijna klokje rond terug aan bij de finish waar ik werd onthaald, wat warms te eten kreeg en er een warme douche klaar stond.

nu even een periode van minder meters, de 2 maanden hiervoor liep ik 70/100km per week wat prima went maar nu even iets minder kan geen kwaad.

hoe gaat het lopen bij jullie?
run for fun

Plaats reactie