Hoe heb jij de laatste keer getraind?

Bespreek hier je trainingen
sjors078

Re: Hoe heb jij de laatste keer getraind?

Bericht door sjors078 » 14 mar 2018 08:17

hier nog een beetje meters gemaakt?

ik doe deze week even wat rustig aan, afgelopen zaterdag liep ik de sallandtrail welk een geweldige ervaring was!
ik liep mijn langste afstand.
de organisatie was super!
het weer was perfect.
de trails waren prachtig.
de benen voelden/voelen goed.

dit alles bij elkaar zorgt voor een perfect weekend!

ik liep afgelopen weekend de 75km, en voel me wonderbaarlijk goed!
het eerste uurtje een beetje rustig aan in de achterhoede en daarna lekker doorgelopen.
na 50km waren we terug bij start/finish waar ik gebruik heb gemaakt van de verzorgingspost maar het nog lekker ging, dus snel door.
na 65km begon ik toch wel te verlangen naar die laatste vp, vanaf elke heuveltop opzoek naar een tentje maar natuurlijk niks te vinden, mentaal zwaar.
maar natuurlijk kwam ik aan bij de laatste vp.
een kort praatje met de vrijwilligers en wat aansterken met al het lekkers.
hier kwam ik ook een trailrun maatje van me tegen die zijn eerste 50 liep, samen hebben we de laatste 5km kunnen lopen.
bij de finish hebben we elkaar bedankt voor de mentale steun om samen te lopen. wie hielp wie is de vraag :lol:
run for fun

sjors078

Bericht door sjors078 » 16 mar 2018 08:41

gister door omstandigheden niet naar de club kunnen gaan dus thuis de training gedaan.
lekker door de regen wat al snel koud werd doordat de wind het koude natte jasje tegen m'n lichaam drukte, dan merk je hoeveel voordeel het is om samen te lopen want alleen zul je al snel zeggen ik ga niet of even snel en kort.
thuis snel onder die lekkere warme douche gegaan. :mrgreen:
run for fun

Runner

Bericht door Runner » 22 mar 2018 13:31

Gisterochtend heb ik mijn TomTom Runner tevreden kunnen stellen door de snelste 5km te lopen tot nu toe. Zelfs die snelheid viel nog meer met een tempo net onder 5 minuten per kilometer. Ik blijf het vreemd vinden dat de Runner je steeds aanspoort om sneller en verder te lopen terwijl dat geen garantie is voor een goede verbetering als hardloper.

sjors078

Bericht door sjors078 » 22 mar 2018 14:38

gefeliciteerd met je snelste 5km, het is inderdaad raar dat daar op gericht word, ik weet dat garmin een signaal geeft om bewegen te stimuleren, best leuk dat je een signaal krijg BEWEEG! maar in een auto kan je zo weining.
het apparaat geeft gewoon een melding na 30 min, dus ook na het uitlopen van een marathon :lol: sorry dan wil ik eerst 2u niks doen (hoewel het dan wel werkt tegen verstijving)

het is altijd leuk te zien dat je sneller bent dan de vorig keer, het motiveert.
run for fun

sjors078

Bericht door sjors078 » 23 mar 2018 09:24

gisteravond een rondje gelopen, er stond een training gepland maar ook even lekker m'n hoofd leeg maken.
redelijk constant en relaxed gelopen maar toch ergens het gevoel dat er druk achter stond?

zaterdag de eerste Vertcal K serie,of ook wel 30x heuvel op en af :? why?
run for fun

Hans

Bericht door Hans » 29 mar 2018 20:55

Je wordt er wel sterker van met heuveltrainingen maar 30 keer lijkt mij wel zwaar :oops:

Ik ben langzaam aan het uitbreiden naar iets meer trainen. Vooral omdat ik er weer van geniet maar misschien wil ik ook weer eens aan een loopje in de buurt meedoen. Net terug van een duurloop van bijna 10 kilometer.

sjors078

Bericht door sjors078 » 30 mar 2018 08:43

Gisteren weer lekker op de club meegetraind, 3x5000 mt.
tempo lag wel ietsjes hoger dan mijn eigen mt maar al kletsend vlogen de km voorbij.
van het weekend nog 2 loopjes doen en volgende week nog 1 rustig duurloopje 60a80 min (hoe het lichaam voelt).

ik merkte dat gister mijn kuit (1 kant maar) nog wat strak stond dus vanavond weer even rollen.
zin in Rotterdam! :mrgreen:
run for fun

sjors078

Bericht door sjors078 » 03 apr 2018 07:29

zaterdag een stukje op de fiets gedaan, ik dacht een leuk lusje te hebben gemaakt maar toen ik thuis kwam bleek het minder te zijn :lol: .
in iedergeval, zondag stond de laatste duurloop op het programma en, less is more!

zondag dus mijn laatste duurloopje voordat zondag Rotterdam van start gaat.
nog even een rondje in de ochtend,helemaal droog en windstil was het niet maar om te lopen perfect weer!
2u vol gemaakt op mt met een constant tempo zonder op mijn horloge te hebben gekeken.
van de week nog 3 korte loopjes, vanavond donderdag en zaterdag.

hier ook iedereen het paasweekend doorgekomen? nog meters gemaakt?
run for fun

sjors078

Bericht door sjors078 » 09 apr 2018 08:56

gisteren was het weer zover, de marathon van Rotterdam!
voor de 3de keer liep ik mee in Rotterdam en voor de 3de keer kippenvel, wat een feest blijft dit evenement.
het lopen ging goed, de benen voelde goed en ondanks de warmte heb ik lekker kunnen doorlopen.
onderweg veel mensen gezien die moesten stoppen/wandelen of zelfs aan de kant lagen met ehbo erbij.

nu loop ik altijd al op gevoel en niks op tijd/horloge wat dus ook deze keer weer goed is uitgepakt voor mij en zelf een negatieve split! (waar ik wel een beetje op had gehoopt) vanaf de 30km iets kunnen versnellen waar ik wel na 35km merkte dat het van ietsjes dieper moest komen.

met een lach over de finsih, het was geweldig!
run for fun

sjors078

Bericht door sjors078 » 16 apr 2018 07:48

zaterdag liep ik de 2de editie van de vertical k serie op de posbank, 18x heuvel op en af om 1000hm te maken.
ed 1 was in zeist waar we 14x de trap op en af moesten, dat heb ik nog een paar dagen in mijn kuiten gevoeld!
nu gelukkig alleen zware benen, zondag 3km uit gelopen en later het bos in voor een wandeling, lekker bezig geweest als zeg ik t zelf.

hoe gaat het hier?
run for fun

Plaats reactie