soorten training

Bespreek hier je trainingen
Plaats reactie
sjors078

soorten training

Bericht door sjors078 » 25 aug 2017 15:40

hoi allemaal,

ik doe al een tijdje hardlopen maar ben sinds kort begonnen met een schema van internet met de bedoeling mn training wat te variëren.
nu heb ik dus al een paar keer een snelle duurloop, langzame duurloop en interval gedaan waar ik normaal eigenlijk altijd een normale loop doe (niet snel of langzaam/ marathon tempo).
ook ben ik af en toe te vinden in rotterdam waar ik ook survival training volg en hier heuvel training doe (skiberg op en af)

nu ben ik van plan zaterdag met gps de mookeheide trail te lopen van mud sweat trails, dus een lekkere trail run.
leuk in een andere omgeving, van t asfalt af het bos in.
de utrechtse heuvel trail heb ik ook al eens gedaan.
soms pak ik dan ook de auto en rij ik iets van huis weg om in een andere omgeving te zijn of een #reisjefit met de trein en naar huis lopen.
of een nightrun (met hoofdlampje)

wat doen jullie allemaal om jullie trainingen leuk en gevarieerd te houden?

Runner

Re: soorten training

Bericht door Runner » 27 sep 2017 17:13

Ik zorg voor afwisseling in soorten training en dus ook de lengte/duur maar ook de routes probeer ik nog eens te variëren. Met intervallen blijf ik liever op een route die ik vaker loop, weinig last van auto's en een mooi stukje asfalt.

sjors078

Bericht door sjors078 » 28 sep 2017 07:30

tijdens een interval loop ik altijd in de buurt, meestal omdat je al geen 10+km loopt, het is gewoon fijn als je de omgeving kent.
je weet waar je waar kan/moet gaan lopen, niet hoef te stoppen voor een onverwachte oversteekplaats enzo enzo.

gelukkig hier bij mij in de omgeving bijna geen verkeerslichten en lange fietspaden.

Hans

Bericht door Hans » 28 sep 2017 12:54

Ik train best wel eentonig, vaak dezelfde route en steeds vaker alleen een duurloop. Ook in die duurloop is er dan weinig afwisseling. Gebruiken jullie het afwisselen ook om progressie te kunnen maken of om motivatie te kunnen houden?

sjors078

Bericht door sjors078 » 28 sep 2017 13:33

@Hans,

beide!
1, variatie in je training is belangrijk om het leuk te houden, een keertje een andere route of locatie, maar ook een verschil in lopen, en snelle of langzame loop.
tijdens een interval train je, je uithoudingsvermogen en snelheid maar kun je ook op techniek trainen door je armen juist te gebruiken.
tijdens een langzamere training kun je weer goed focussen op het lopen, stap frequentie ed.

Runner

Bericht door Runner » 06 okt 2017 13:06

Sjors ik neem aan dat je redelijk serieus bezig bent met hardlopen, aan welke tijden moet ik ongeveer denken of bijvoorbeeld 5 of 10km?

sjors078

Bericht door sjors078 » 06 okt 2017 13:43

meerdere antwoorden: tijdens de marathon (4x gelopen) ben ik vertrokken op ca 4u finish, dus iets sneller dan 10km/u
3 weken geleden liep ik m in 3:45u (11.24km/u)
afhankelijk van een soort training en afstand loop ik tussen 10 tot 12.5km/uur.

Sonya de Vries

Bericht door Sonya de Vries » 10 okt 2017 19:52

Hallo Sjors en welkom, ik probeer mijn trainingen leuk te houden door vaak samen met iemand anders te lopen. Ik liep eerder veel alleen maar dit wissel ik nu meer af. Verder neem ik soms de bus naar mijn werk en loop ik met een kleine omweg terug naar huis. Dit is ongeveer 5 kilometer rechtstreeks maar ik kan er alle kanten mee op met het verlengen.

Plaats reactie